Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Francouzský Citroën uvedl na český trh zajímavé SUV nabízející pět nebo sedm míst k sezení. Kdo by čekal jen elektropohon a hybridy, ten by se spletl, protože C3 Aircross se už v základu prodává s normálním motorem a za příjemnou cenu.
Nejlevněji tedy C3 Aircross pořídíte za 435 000 Kč s přeplňovaným motorem 1,2 litru o výkonu 101 koní a se silou 205 Nm posílanou skrze šestirychlostní manuál na předek.

Ceník Citroënu C3 Aircross (květen 2025).
Nejlevnější elektromobil nabízí kapacitu baterie 44 kWh, dojezd až 307 km na jedno nabití, výkon 113 koní a točivý moment 124,5 Nm. Cenově pak začínáme na částce 629 900 Kč.
Elektro nicméně ještě koupíte s větším akumulátorem 54 kWh, kde importér dosud neuvádí dojezd, ale dle spotřeb a dojezdu standardní verze to odhadujeme na zhruba 360 až 370 km. Za tuto specifikaci dáte nejméně 689 900 Kč.

Citroën C3 Aircross je dostupný s ryze benzinovým motorem, v elektrice a také jako mild-hybrid.
V nabídce se objevuje rovněž mild-hybrid 1,2 litru o výkonu 145 koní s automatickou šestirychlostní převodovkou, jenže ten se jako jediný páruje výhradně s nejvyšší výbavou MAX. Od toho je odvislá i cena 630 000 Kč.
Výbavy C3 Aircross
Co tedy najdeme v jednotlivých výbavových stupních? V základním YOU jde o šest airbagů, manuální klimu, parkovací senzory, elektrická okna vpředu i elektrická zrcátka bez výhřevu, centrál s dálkou, tempomat, LED přední světla nebo třeba o 16palcové plechové disky.
Hledáte infosystém? Zapomeňte, namísto něj dostanete držák na mobil, dva repráky, jeden USB-C konektor a speciální aplikaci nahrazující právě infosystém.

Displej infosystému je až ve vyšších výbavách.
Druhá výbava PLUS přidává navíc parkovací kameru, tradiční displej infosystému, automatickou klimu, další 4 reproduktory (celkem tedy 6), 17palcové ocelové disky, dešťový senzor, elektrická okna i vzadu, zrcátka s výhřevem nebo třeba střešní nosiče.
Nejvyšší specifikace MAX vám auto vylepší předními parkovacími senzory, navigací, systémem sledováním slepého úhlu, 17palcovými liťáky, LED zadními svítilnami, bezdrátovou nabíječkou mobilů nebo dvoubarevnou karoserií.

Poslední řada sedadel je spíše pro malé děti.
Sedmimístné provedení je k dispozici pouze pro spalovací verze za příplatek 30 000 Kč pro výbavy PLUS a MAX. Lidé toužící po základu nebo bateriovém ë-C3 Aircross tak budou muset dvě sedačky vzadu oželet.
Pracant pro dva
S tuzemskou premiérou C3 Aircross debutoval také malý Citroën C3, ale v provedení pro podnikatele a firmy. Jde o dvoumístnou užitkovou variantu pojmenovanou Cargo, která má dělicí mříž a nákladový prostor s policí o délce 1 131 mm a šířce 1 015 mm.

Cargo je dvoumístné a má nákladový prostor s policí a dělicí mříží.
Motory jsou buď tříválec 1,2 litru turbo s šestirychlostním manuálem o 101 koních, nebo 113koňový elektromobil s baterií 44 kWh a dojezdem přes 300 km.
Výbava je jediná, a to PLUS. Zahrnuje například 6 airbagů, tempomat, zadní parkovací senzory, palubní počítač, centrál s dálkou, přední okna v elektrice, vyhřívaná zrcátka v elektrice, manuální klimu, LED přední světla nebo třeba displej infosystému.

Na pohled vypadá C3 Cargo jako běžný model C3.
Lehký užitkový Citroën C3 Cargo (nejde o Aircross SUV, ale o malý hatchback) začíná s benzinem na ceně 449 999 včetně DPH a v elektrice startuje od 670 219 Kč s DPH.
SUV C3 Aircross by mohlo být pro Čechy v základní a střední výbavě zajímavou volbou, ovšem nikoli jasnou. Za podobné peníze se totiž prodává i Hyundai Bayon (od 380 000 Kč na úvěr, od 420 tisíc standardně), MG ZS první generace (od 430 tisíc), Fiat Grande Panda (od 455 tisíc) nebo třeba Mitsubishi ASX Classic (od 437 tisíc).