Hlavní obsah

Tento elektromobil vás rozesměje! Hranatá novinka stojí jen 150 000 Kč, v dojezdu ale vyrovná i 4× dražšího sourozence

Foto: Honda

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Těžko byste dnes na trhu hledali roztomilejší elektromobil. Nová Honda N-Van e vychází ze spalovací verze, a přestože jde o zástupce kategorie malých kei cars, za svou praktičnost se rozhodně nemusí stydět.

Článek

Na japonském trhu je Honda N-Van stálicí mezi lehkými užitkovými vozy v kategorii kei cars. To jsou ta malá roztomilá autíčka, při jejichž pořízení vás japonské úřady odmění daňovými úlevami či slevami na poplatky a pojištění. Pro výrobce je to pořádná výzva, celé auto totiž musejí poskládat na půdorys 3,4 metru dlouhý a ani ne 1,5 metru široký. Díky tomu vznikají skutečně úsměvné stroje.

Aby se auto zařadilo do kategorie kei car, nesmí jej pohánět motor větší než s objemem 660 kubických centimetrů a výkonem 64 koní. Stále častěji se však v dané třídě objevují i elektrovozy. Honda N-Van je sice primárně přepravník se spalovacím motorem, nově se ale nabízí také coby elektromobil. Zvenčí byste rozdíl nepoznali, jedinou odlišností je otvor na masce pro dobíjecí konektor.

Parametry jsou zatím tajemstvím, Honda však avizuje, že aplikovaná baterie vystačí na dojezd 210 kilometrů. Její plné dobití trvá nějakých pět hodin a lze ji využít i coby externí zdroj elektrické energie pro napájení nejrůznějších spotřebičů. Jen připomeňme, že jediným elektromobilem značky v Evropě je maličká Honda e, která v závislosti na výbavě ujede 210 až 222 kilometrů. Její cena se u nás pod milion nevejde, v Japonsku pak stojí něco přes 600 000 Kč. Nezmiňuji to náhodou, ale pojďme popořadě.

Ač jde primárně o cenově dostupného pracanta, nabídne elektrická Honda N-Van třeba možnost vzdáleného přístupu či v segmentu lehkých užitkových vozidel vůbec poprvé boční hlavové airbagy. Protože je použitá baterie tenká, prostor pro cestující v obou řadách i nákladovém prostoru se nikterak nezmenšil. Naopak posílila brzdová soustava, která v případě elektromobilu bude pracovat s větší hmotností.

Honda novinku představí veřejnosti na tokijském autosalonu, u prvních zákazníků by se auto mělo objevit na jaře příštího roku. A kolik za to všechno? Japonci avizují cenu od necelých 155 000 Kč, tedy výrazně méně, než kolik stojí zmiňované „éčko“, ale třeba i přímá konkurence mezi kei cars na japonském trhu. Něco nám říká, že tato roztomilá záležitost bude mít doma úspěch!

Načítám