Hlavní obsah

Škodovce se minulý rok dařilo, celosvětově zvýšila dodávky vozů o 18,5 procenta

Foto: Škoda Auto

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto dodala v loňském roce celosvětově 866 800 vozů, o 18,5 procenta víc než předloni. Důvodem je růst odbytu na klíčových trzích, na největším trhu v Německu o 17,6 procenta.

Článek

Mezi modely se nejvíce zvedly prodeje plně elektrického modelu Enyaq, a to o 52,1 procenta. Automobilka o tom dnes informovala v tiskové zprávě.

Největším trhem bylo loni Německo, kam automobilka dodala 157 800 vozů, což je o 23 600 víc než v roce 2022. Vedle Německa se prodeje nejvíce zvýšily ve Velké Británii, a to o 41,8 procenta na 70 300 vozů. Na český trh dodala Škoda Auto 87 800 vozů, je to nárůst o 23,4 procenta.

Největším prodejním regionem zůstává západní Evropa s nárůstem 27,4 procenta na 480 100 vozů. Mimo Evropu stouply prodeje v Turecku a na Tchaj-wanu, a to o 81,8, respektive o 51,5 procenta. V Číně se odbyt snížil o 48,9 procenta na 22 800 vozů. V Indii zaznamenala značka pokles o 5,8 procenta na 48 800 prodaných vozů.

Nejprodávanějším modelem zůstala podle firmy s nárůstem o 36 procent na 191 900 vozů Octavia, následují Kamiq a Kodiaq se 116 500, respektive 105 900 vozy. Největší nárůst zaznamenal elektrický Enyaq s růstem o 52,1 procenta na 81 700 aut a Scala s růstem 49,8 procenta na 59 200 aut.

Podle předsedy představenstva automobilky Klause Zellmera loni dosáhla značka působivých výsledků navzdory ekonomickým a tržním obtížím. „Rostoucí poptávka napříč našimi modelovými řadami nahrává naší strategii nabízet zákazníkům při přechodu k elektrické mobilitě možnost volby mezi spalovacím, čistě elektrickým a hybridním pohonem,“ uvedl Zellmer. Automobilka podle něj letos zahájí uvedení šesti nových elektromobilů modelem Elroq. „Náš obchodní model je stabilní, i když zůstáváme ostražití vůči novým výzvám na nepředvídatelném globálním trhu,“ doplnil Zellmer.

Elektrický model Enyaq dosáhl loni nejvyššího prodeje od uvedení na trh. „Enyaq se stal nejprodávanějším elektrickým vozem v České republice a na Slovensku a dostal se mezi nejžádanější elektromobily v dalších klíčových evropských trzích, například v Německu byl v listopadu a prosinci vůbec nejprodávanějším elektromobilem,“ uvedl člen představenstva pro prodej a marketing Škody Auto Martin Jahn.

Loni v září vstoupila automobilka na vietnamský trh, kde chce po roce 2030 překročit hranici 40 000 ročně prodaných vozů. Společnost se připravuje také na vstup na trh v Kazachstánu, kde začne s montáží čtyř modelů, a to Kodiaq, Kamiq, Karoq a Octavia.

Celosvětové dodávky vozů Škoda zákazníkům v roce 2023 (meziroční změna v procentech):

Škoda Octavia191.900; +36 procent
Škoda Kamiq116.500; +21 procent
Škoda Kodiaq105.900; +12,1 procenta
Škoda Karoq100.100; +14,1 procenta
Škoda Fabia94.400; +1,9 procenta
Škoda Enyaq81.700; +52,1 procenta
Škoda Superb67.400; +10,9 procenta
Škoda Scala59.200; +49,8 procenta
Škoda Kushaq26.600; -0,6 procenta
Škoda Slavia19.900; -4,9 procenta
Škoda Rapid3300; -81 procent

Zdroj: Škoda Auto

Reklama

Související témata:
Načítám