Hlavní obsah

Prodej aut v Česku za prvních sedm měsíců vzrostl o 5 %. O třetí místo se svádí boj, jedničku mezi užitkáči neuhodnete

Foto: Lukáš Kukla

Post nejprodávanějšího vozu českého trhu je už roky daný. Škoda Octavia vládne všem.

Prodej nových osobních aut za sedm měsíců letošního roku vzrostl o téměř pět procent na 143 456 vozů. V červenci odbyt stoupl o pětinu, nejvíce za posledních šest let. Oznámil to dnes Svaz dovozců automobilů v tiskové zprávě.

Článek

Nejlépe si od ledna do konce července vedla značka Škoda s 48 989 registrovanými osobními automobily, což představuje tržní podíl 34,15 procenta. Následovaly Hyundai s 12 210 prodanými vozy a Toyota, která prodala 9 969 osobních aut. Na čtvrtém místě byl Volkswagen, který proti Toyotě zaostal o 159 registrací, a pátá byla Kia.

Nejprodávanějšími modely byly Škoda Octavia s 11 025 vozy, Škoda Kamiq (6 902) a Škoda Karoq (6 614). Následují další modely mladoboleslavské automobilky Kodiaq, Fabia a Scala.

Z pohledu obchodních tříd jsou na prvním místě SUV s podílem 50,7 procenta. Z hlediska paliva vede benzin s 67 procenty prodaných vozů, naftě patří podíl 20,75 procenta a čisté elektro tvoří 5,56 procenta trhu. Podíl firemních automobilů na registracích byl 73 procent.

Registrace lehkých užitkových automobilů poklesly o 17,75 procenta na 11 200 vozů. V červenci meziročně vzrostly o pět procent. První je značka Toyota s 2 013 vozy, druhý je Ford a třetí Volkswagen.

Prodej nákladních vozidel rovněž klesl, a to o pět procent na 5 174 aut. První je značka Mercedes-Benz s 1 004 registrovanými automobily, následují MAN a Volvo.

Počet registrací autobusů klesl o 28,37 procenta na 500 vozidel. První je značka Iveco Bus se 172 registrovanými autobusy, druhá skončila Setra a třetí Mercedes-Benz.

Prodej motocyklů se za sedm měsíců meziročně snížil o 3,24 procenta na 19 074 strojů. V červenci meziročně klesl o půl procenta. První je značka Honda s 4 348 prodanými motocykly, následuje CF Moto (2 175) a Yamaha (1 508).

Načítám