Hlavní obsah

Poslechněte si ten hrubiánský osmiválec: Závodní Ford Mustang GT3 už se testuje

Foto: Ford Performance

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Už v příštím roce se objeví na startu prestižních závodů a snad i jako první pod šachovnicovou vlajkou. Americký Ford poprvé ukazuje závodní Mustang pro okruhovou kategorii GT3 a nechává nás užívat si hrubiánský řev výkonného osmiválce. Technické informace si inženýři z Ford Performance zatím nechávají pro sebe, ale připravují se i na start v Le Mans.

Článek

Už začátkem letošního léta se začne prodávat nová generace celosvětově úspěšného sporťáku Ford Mustang. Američané nám s blížícím se zahájením prodeje dávají ochutnat i extrémně rychlou závodní verzi, se kterou nejmodernější Mustang navazuje na tradiční účast svých předchůdců v motoristickém sportu. A s novým závodním speciálem se Ford dokonce posouvá do vyšší kategorie. Zatímco minulá generace závodila v nižší kategorii GT4, nejnovější speciál připravují pro zajímavější třídu GT3.

Na vývoji nejnovějšího závodního speciálu se zdivočelým koněm ve znaku pracuje tovární sportovní divize Ford Performance a na prvních oficiálních fotkách ukazuje, že to se žhavou novinkou myslí vážně. Nový závodní Ford Mustang GT3 si odbyl svou vizuální premiéru na asfaltu amerického závodního okruhu v Sebringu, kde se už od padesátých let minulého století pravidelně jezdí legendární vytrvalostní dvanáctihodinovka.

Foto: Ford Performance

Nový Ford Mustang GT3 bude poprvé závodit až v příštím roce. Sportovní divize Ford Performance se připravuje i na start do čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans.

V konkurenčním boji výrobců soutěžících v kategorii GT3 automobilka zatím všechny technické informace tají a jen dodává, že nejnovější okruhový speciál zakládá na vrcholném silničním modelu. Je jím speciálně vylepšený Mustang Dark Horse slibující až pět set koní. Ford současně s představením nejnovějšího Mustangu v září loňského roku odhalil, že pracuje na celkem šesti závodních variantách.

Ford Mustang Dark Horse

Na detroitském autosalonu se nejnovější Ford Mustang představil také v zatím nejostřejší verzi Dark Horse. Vychází z příplatkového balíčku Performance pro osmiválcovou variantu GT a nejnáročnějším zákazníkům nabídne vyšší rychlost, preciznější ovladatelnost, lepší agilitu i vyšší odolnost a životnost na závodních tratích. Ford slibuje sílu až 500 koní, přičemž klíčovými prvky Mustangu Dark Horse jsou přídavný chladič motorového oleje, chladič převodového oleje pro automatickou převodovku (verze bude k dispozici i s manuálem), odlehčený chladič s větším odvodem tepla a výkonnějšími ventilátory chlazení a chladič diferenciálu. Spolu s tím nabídne i agresivnější designové doplňky a specifický chladný modrý odstín laku jménem Ember.

Foto: Ford

Ford Mustang Dark Horse je zatím nejostřejší variantou pro nejnáročnější nadšence.

Hlavním poznávacím znakem nové „GT trojky“ je až zvláštně vypadající gigantické křídlo připevněné k zadním sloupkům střechy. Masivní přítlak pak budou vytvářet i další aerodynamické doplňky, jakými jsou velký přední splitter nebo nepřehlédnutelný zadní difuzor. A jak sami můžete vidět, pro solidní úsporu hmotnosti inženýři už tradičně využívají záplavy uhlíkových vláken. Výfukové koncovky v prazích pod dveřmi pak jsou pomyslnou třešničkou na dortu. Takhle mají závoďáky vypadat!

Foto: Ford Performance

Závodní Ford Mustang GT3 zakládá na zatím nejsilnějším silničním osmiválcovém modelu Dark Horse.

Silniční Ford Mustang GT s osmiválcem se tedy už brzy začne prodávat i u nás, ale na závodní debut nového okruhového speciálu si ještě přibližně rok počkáme. Americký Ford jej plánuje na následující rok a očekává, že s novinkou odstartuje i do kultovního vytrvalostního závodu 24 hodin Le Mans. A pokud chcete s novým Mustangem závodit, ale nemáte rozpočet na profesionální GT3, v budoucnu se představí i derivát pro „lidovější“ skupinu GT4.

Teď už si jen jděte pustit oficiální video z testování a poslechněte si, jak brutální pětilitrový osmiválec zní jako bestiální monstrum z oblíbených amerických závodů sériových vozů NASCAR.

Reklama

Související témata:
Načítám