Hlavní obsah

Nový Renault Austral zná české ceny, nejsilnější motorizace esprit Alpine nabídne až 200 koní výkonu

Foto: Renault

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

O novém Renaultu Austral toho už spoustu víme, ovšem automobilka se sídlem v Boulogne-Billancourt si ceny ještě chvíli nechala pro sebe – teď už konečně známe i ty české.

Článek

Nový Renault Austral slibuje mnohé. Automobilka slibuje atletický a vytříbený design, méně emisí a více zábavy, inovativní technologie pro větší pohodlí i bezpečnost nebo intuitivní konektivitu. Ceny začínají u výbavy Techno na částce od 770 000 Kč vč. DPH.

Design

Foto: Renault

Exteriér Renaultu Austral kombinuje eleganci a sportovnost, díky délce 4,5 metru a 2,6m rozvoru pak nabízí prostor rodinného vozu

Typ Austral kombinuje všechny poznávací znaky nových Renaultů s atributy kategorie SUV. Vnější design staví hlavně na osobité přídi (což je prvek, který se vyplácí i jiným výrobcům) a na dynamicky střiženém profilu.

Od ostatních se pak odlišuje díky výraznému světelnému podpisu – a to ať už se jedná o svítilny LED Pure Vision, LED Adaptive Vision, nebo o vrcholnou verzi LED Matrix Vision. Líbivý design doplňují padnoucí barvy – bílá Glacier nebo Nacré, červená Flamme, modrá Iron, černá Etoilé a šedá barva Schiste v lesklé, případně matné variantě Schiste Satin, která je exkluzivní pro nejvyšší výbavu esprit Alpine.

Platforma

Foto: Renault

Systém 4Control umí zmenšit poloměr otáčení o více než metr díky zadním kolům natáčejícím se až o 5 stupňů proti předním. Ve vyšších rychlostech se pro změnu natáčejí o 1 stupeň ve stejném směru jako ta přední pro vyšší stabilitu

Jak už víme z minulosti, nový Austral těží z alianční platformy CMF-CD. Ta je navržena tak, aby si „rozuměla“ s různými typy hybridizace, poradí si tedy jak s motorizací mild hybrid s 12V baterií, tak s motorizací E-Tech full hybrid s větší mírou elektrifikace.

Podvozek je tu ve dvou variantách – buďto s klasickou tuhou zadní nápravou, jejíž výhody spočívají v jednoduchosti a kompaktní konstrukci, kdežto víceprvková náprava u vyšších stupňů výbav poskytuje vyšší úroveň komfortu a pohodlí pro posádku.

Potvrzením, že si lidé od Renaultu opravdu dali záležet na jízdních vlastnostech, budiž mimo jiné volitelný systém 4Control, který umožňuje natáčení zadních kol zároveň s těmi předními nebo proti nim – výsledkem je stabilita na dálnici a agilita ve městě. Reálně tento systém umí zmenšit poloměr otáčení o více než metr – konkrétně z 11,2 metru na 10,1 metru.

Motory

Foto: Renault

Vrcholnou motorizací přímovstřikových přeplňovaných motorů s hybridem je E-Tech full hybrid, skládající se z 1,2 tříválce a 400V architektury o kombinovaném výkonu až 200 koní

Nevyhnutelně se dostáváme k otázce motorů. Začínáme na čtyřválci 1,3 litru, který je v obou výkonnostních variantách (140 a 160 koní) doplněn o 12V mild hybrid, pomáhající spalovacímu motoru při vysoké zátěži. Z převodovek je na výběr šestistupňový manuál nebo bezestupňové CVT u silnější varianty.

Druhou variantou je 1,2l agregát, rovněž přeplňovaný turbodmychadlem, a byť jde „jen“ o tříválec, nabízí výkony 160, respektive 200 koní díky výkonnějšímu hybridnímu ústrojí. Tyto dva agregáty pak spolupracují se šestistupňovým automatem, jde však o tzv. „multimódovou“ skříň se čtyřmi stupni pro spalovací motor a dvěma stupni pro ten elektrický.

Technologie a bezpečnost

Nad vozem bdí hromada prvků, které zvyšují aktivní bezpečnost. Jedním z nich je třeba nový 9,3palcový průhledový displej. Ten promítá rychlost, právě aktivované asistenty, varování a navigační pokyny přímo do zorného pole řidiče. Ten tedy reálně nemusí z vozovky spustit oči.

Další zajímavou vychytávkou je tzv. prediktivní hybridní jízda. Ta u motoru E-Tech full hybrid sbírá informace z navigace (druh silnice, topografie či převýšení) pro optimální využití elektrické energie, aby elektromotor pomáhal tomu spalovacímu co možná nejlépe.

Druhou stránkou bezpečnosti je bezpečnost pasivní. Proto jsou v konstrukci vozu využity vysokopevnostní materiály a v kabině je sedm airbagů včetně prostředního airbagu, který chrání cestující vpředu při nárazu z boku.

Rozměry a ceny

Rozměry Renaultu Austral činí 4,51 metru na délku, 1,82 metru (bez zrcátek) na šířku, výška je 1,64 metru a rozvor má na délku 2,66 metru. Překvapivé potom je, že i přes tyto rozměry si Austral drží hmotnost na slušných 1 400 kilogramech, jen vrcholná a technologiemi napěchovaná verze esprit Alpine váží lehce přes 1 500 kg.

K dalším důležitým údajům patří velikost kufru. Objem zavazadelníku je s pevnou zadní lavicí 500 litrů, s posuvnou dokonce až 575 litrů. Pro verzi E-Tech full hybrid platí hodnoty 430, respektive 565 litrů. Se sklopenými zadními sedadly se Austral dostane na 1 525, respektive 1 455 litrů u verze E-Tech full hybrid.

Jak už zaznělo v úvodu, ceny začínají na částce 770 000 Kč s daní za výchozí verzi ve výbavě Techno a motorizací mild hybrid 140. Výbava Techno esprit Alpine se 160koňovou verzí téhož motoru startuje na částce 875 000 včetně DPH.

Verze Iconic, případně vrcholná Iconic esprit Alpine, pak startují na částce 925 000, respektive 955 000 Kč včetně DPH.

Reklama

Načítám