Hlavní obsah

Francouzské Delage vstává z popela a s extrémním hypersportem D12 chce ovládnout Nürburgring

Foto: Delage

Ovládnutí Nürbugringu je pro výrobce sportovních, supersportovních i hypersportovních aut ukázkou úspěchu, zkušeností a dovedností inženýrů i sladkou tečkou za náročným vývojem. Na efektivní marketingový nástroj chce nyní vsadit i znovuzrozená francouzská značka Delage, která se do „Zeleného pekla“ vrhne s nejnovějším extrémním Delage D12.

Článek

Na zapomenutou francouzskou značku Delage si dnes vzpomenou už jen nadšenci do předválečných veteránů. V dobách své největší slávy byla úspěšným byznysem ambiciózního mladého inženýra Louise Delâge a vyráběla exkluzivní i sportovní auta. Se světovou hospodářskou krizí ale začala upadat a byla prodána firmě Delahaye, která vyráběla auta Delage až do roku 1953, kdy značka zanikla.

O Delage jste asi nikdy neslyšeli, ale Francouzi ve 20. letech minulého století slavili i významné sportovní úspěchy. V roce 1914 zvítězili v závodě 500 mil Indianapolis, o deset let později s Delage La Torpille stanovili nový světový rekord rychlostí 230 km/h a následně dominovali v soutěžích Grand Prix ve Francii, Velké Británii, Španělsku nebo Itálii.

Foto: Delage

Aerodynamika z Formule 1, kryt kokpitu jako ze stíhačky a dvanáctiválec s elektromotorem o 1 100 koních. To jsou zbraně nového hypersportu Delage D12

A dnes Delage vstává z popela, aby ovládlo Nürburgring a znovu oživilo zašlou slávu. Znovuzrozená značka pod vedením francouzského podnikatele Laurenta Tapieho se na nejnáročnější závodní okruh v německém pohoří Eifel chystá do konce letošního nebo začátku následujícího roku a věří, že odjede s novým rekordem.

Laurent Tapie očekává, že s nejnovějším Delage D12 pokoří rekord na severní smyčce Nürburgringu v nejsledovanější kategorii silničních aut, přičemž věří, že klíčem k úspěchu extrémního hypersportu bude aerodynamika inspirovaná závodními monoposty Formule 1. Spolu s tím sází i na atmosférickou 7,6litrovou V12 s elektromotorem a kombinovanou silou 1 100 koní.

Foto: Delage

Jestli bude Delage D12 jezdit po evropským silnicích, tak ptákům závidíme jejich výhled, protože tohle je umělecké dílo

Extrémní Delage D12 je dílem závodního inženýra Benoita Bagura s více než 35 lety zkušeností ve vrcholovém motorsportu. „Když jsem najímal Benoita, šéfa projektu, řekl jsem, že chci něco, co se bude blížit řízení vozu Formule 1. A pokud to bude blízko, bude to na trati rychlejší než cokoli jiného,“ říká Tapie. Největší důraz současně kladl na aerodynamiku, protože výkonově jsou si nejmodernější hyperauta hodně blízká.

V dnešních dnech Delage D12 prochází finální fází vývoje, ale už je plně schváleno pro provoz na evropských silnicích, což je jedna z nejnáročnějších překážek pro začínající výrobce hypersportů. První zákaznická auta se na silnicích objeví koncem letošního roku.

Reklama

Související témata:
Delage
Načítám