Článek
Jednou z mnoha služeb, které se sjednávají k povinnému ručení, je například připojištění na škody způsobené živly. S blížícím se podzimem, který se vyznačuje nevyzpytatelným počasím, může taková věc přijít vhod. Kryje vás v momentě, kdy je vůz poškozen během krup, povodní či záplav, vichřice, ale třeba i při pádu stromu.
„Další vyhledávanou možností je pojištění pro případ poškození vozidla zvířetem, které zahrnuje jak srážku se zvířetem, tak poškození zaparkovaného auta, například poškozenou kabeláž od hlodavců,“ vysvětluje Milan Káňa, tiskový mluvčí Kooperativy. „V praxi velmi často dochází i ke střetu s ptactvem, proto se naše pojištění vztahuje i na toto riziko,“ dodává.

Věděli jste, že odcizení vozidla je po havárii druhá nejčastější pojistná událost?
Kromě připojištění čelního skla máte možnost pojistit si skla všechna. Takové pojištění se sjednává bez spoluúčasti, klient si pouze vybere limit, do kterého bude pojišťovna plnit. Možností však existuje celá řada, v boxíku níže se můžete seznámit s těmi nejatraktivnějšími:
Co je možné sjednat k povinnému ručení?
- Asistenční služby (rychlý příjezd mechanika nebo odtahu)
- Pojištění nezaviněné nehody
- Náhradní vozidlo v případě, kdy je vaše auto nepojízdné v důsledku havárie, poškození vandalem či živlem, nebo jej někdo odcizil
- Odcizení vozidla, krytí platí po celé Evropě
- Právní pomoc
- Ochranu před poškozením vozidla zvířetem
- Pojištění skel
- Pojištění strojů včetně nákladů na provizorní opravu, montáž nebo demontáž
- Úrazové pojištění
- Pojištění zavazadel, nosičů a boxů
- Pojištění před živly
Leckdo si myslí, že takové připojištění při srážce se zvěří se přeceňuje, příklad z praxe však ukazuje, že šetřit na nesprávných místech se nevyplácí. „Průměrné pojistné plnění u střetu se zvěří se pohybuje okolo 30 tisíc korun. Každoročně ale řešíme i několik velkých škod. Došlo například ke střetu vozu Mercedes-Benz CLS s divokým prasetem. Takové auto má v přední části mnoho senzorů pro podpůrné systémy včetně adaptivního tempomatu. Náraz do velkého zvířete ve vysoké rychlosti zdemoloval celou přední část, škoda přesáhla částku 446 tisíc korun,“ popisuje Káňa.
Kooperativa myslí i na sportovce a outdoorové nadšence. Pojišťovna důrazně upozorňuje, že demontovatelná zařízení pro přepravu nákladu na střeše (střešní nosiče, boxy…) nejsou pevnou součástí automobilu a havarijní pojištění se na ně tudíž nevztahuje.

Na střešní boxy se standardní havarijní pojištění nevztahuje, ale řešení existuje.
„Pro sportovně založené klienty, kteří často převážejí sportovní výbavu, máme připojištění k povinnému ručení nebo pojištění domácnosti. Existují dvě varianty – Prosporty a Fit – u obou se pojištění vztahuje na sportovní výbavu, ale také demontovatelné nosiče, kdy je kryto riziko havárie, živlu i odcizení,“ dodává Káňa.
Ochranná ruka se pak drží nad věcmi vlastními i pronajatými, kryto je i riziko poškození vnější části způsobené pádem sportovní výbavy třeba při demontáži. A hlavní rozdíl? Fit navíc pokrývá i případné poškození při běžném, rekreačním užívání sportovní výbavy, například kol nebo lyží.

Chránit se můžete dokonce i před výmoly.
A ještě jedna perlička, která je jako šitá na míru českým motoristům. U Kooperativy si můžete sjednat i tzv. pojištění Výmol. Jak už název napovídá, v takovém případě pojišťovna zajistí úhradu nákladů na opravu vozu poškozeného vjetím do neoznačeného výtluku na silnici.
Tak schválně, věděli jste o všech dostupných možnostech? A využíváte některou z nich? Dejte nám vědět dole v diskuzi!