Hlavní obsah

Nejostřejší Range Rover Velar dostal V8 a 550 koní

Foto: Land Rover

S kompresorovým osmiválcem bude Velar chutnat ještě lépe než dosud

Land Rover vrazil kompresorový osmiválec do svého dalšího modelu. Tentokrát se dočkalo stylové SUV Velar: dvoulitrový čtyřválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly o výkonu 300 koní střídá ve verzi SVAutobiography pětilitrový kompresorový osmiválec s výkonem 550 koní (404 kW). A pozor – prodávat se bude jenom jeden rok!

Článek

Range Rover Velar SVAutobiography Dynamic – tak se celým jménem jmenuje nejsportovnější provedení modelu Velar. Pod kapotou je pětilitrový V8, známý z vrcholných provedení Range Rover a Range Rover Sport. Pětilitrový osmiválec, přeplňovaný pro britskou značku typicky kompresorem, má největší výkon 550 koní (405 kW) při 6 500 otáčkách. Točivý moment má maximální hodnotu 680 Newtonmetrů a jeho maximum je dostupné v širokém pásmu 2 500 – 5 500 otáček.

Foto: Land Rover

Stovka za 4,5 sekundy ve dvoutunovém SUV? To bude jízda!

Nejvýkonnější Velar zvládne sprint z nuly na 100 km/h za působivých 4,5 sekundy; maximální rychlost dosahuje neméně zajímavých 274 km/h. O řazení se stará osmistupňová samočinná převodovka Quickshift.

Síla motoru se přenáší na všechna čtyři kola, jízdním vlastnostem prospívá zadní samosvorný diferenciál. Naladění je jiné než u standardních velarů – počítáme, že více točivého momentu bude proudit na kola zadní nápravy a že elektronická stabilizace bude benevolentnější.

Silný motor znamená i posílení brzdové soustavy. Vpředu jsou čtyřpístkové třmeny s kotouči o průměru 395 mm, vzadu pak překvapivě ještě s o milimetr větším průměrem.

Nejsportovnější provedení poznáte podle větších otvorů pro přístup vzduchu, výraznější masky chladiče a čtveřice docela výrazných koncovek výfuku. Všechny verze mají standardně černou střechu a kovaná kola o velikosti 21 palců, za příplatek lze mít dokonce 22 palců velké ráfky. Výhradně pro toto provedení je dostupný modrý metalický lak Satin Byron Blue. Kromě něj je pro tento model připraveno pět dalších barev karoserie.

Výfuk s klapkou proti běžným provedením ušetřil 7,1 kilogramů; celková hmotnost vozu ale stejně není z nejmenších – celých 2 160 kilogramů. Uvnitř Velaru se mnoho neměnilo; jiný je sportovní volant a hliníkové páčky řazení. Standardem jsou dále sportovní pedály. Za nespecifikovaný příplatek lze mít detaily z uhlíkových vláken.

Novinka už má i svou českou cenu; včetně daně je to 2 910 171 korun. A jestli se vám líbí, s objednávkou rozhodně neváhejte – prodávat se bude jenom jeden rok!

autowebAUTOWEBaUtOwEb