Hlavní obsah

Nástupce legendárního Citroënu Méhari se úspěchu nedočkal

Foto: Archiv Garáž.cz
21. 10. 2017

Automobilku Teilhol asi znát nebudete, i když pokud jste navštívili někdy francouzský venkov, určitě jste se s nějakou její kreací na silnicích setkali. Její vlastní automobil, který měl být nástupcem legendárního služebáku četníka Cruchota však upadl v zapomnění.

Článek

Automobilka Teilhol existovala ve Francii poměrně krátce, od roku 1970 do roku 1993. Hlavní náplní práce byla výroba terénních a užitkových aut. Jednalo se o výrobu pro jiné francouzské automobilky. Například pro Renault vyráběli model Rodéo nebo typ 4 ve verzi pick-up. Často také používali techniku Citroënu C15 a AX.

Foto: Archiv Garáž.cz

Pokud bychom si měli připomenout jedno jejich auto, bude jím Teilhol Tangara z roku 1987. Automobilka jej plánovala jako nástupce Citroënu Méhari, který si určitě pamatujete z francouzských komedií o četníkovi. Teilhol novému autu navrhnul moderní karoserii, která byla pohlednější než u malého Citroënu.

Foto: Archiv Garáž.cz

Technický základ však autu darovala kachna 2CV, což v té době nebylo zrovna moderní auto. Dvouválec Citroën 602 ccm se čtyřstupňovou převodovkou dosahoval výkonu 29 koní a malému teréňáčku uděloval maximálku 115 km/h. Celkem 800 zákazníků se rozhodlo připlatit si za pohon všech kol od firmy Voisin. Auto pak bylo ale ještě těžší a pomalejší. Automobilka nabízela i alternativní pohon na CNG.

Foto: Archiv Garáž.cz

Laminátová karoserie ale vypadala celkem atraktivně a nabízela se ve verzi s odnímatelným střešním dílem nad sedadly. Ten se navíc vešel elegantně pod kapotu. Zadní část střechy tvořila plachta nebo plastový hardtop. Auto mělo skvělou průchodnost terénem díky světlé výšce 20 cm a nájezdovému úhlu 40 %. Dokázalo se vyškrábat i do kopce s úhlem 70 %.

Foto: Archiv Garáž.cz

Od roku 1990 se nabízel model Tangara 1100, který automobilka poprvé představila v Ženevě. Ten dostal jedenáctistovku z Citroënu AX TRS s výkonem 55 koní. Auto mělo pětikvalt a maximálka vzrostla na 160 km/h. Průlom se ale nekonal, automobilka záhy výrobu ukončila a zanikla.

Reklama