Hlavní obsah

Mugen RC20GT – Civic Type-R, jen ošklivější

Foto: Mugen

Mugen RC20GT bude určitě hodně rychlý... ale koukat se na něj nedá

pondělí 06:00

Když legendární tvůrce filmových efektů Stan Winston spolu s režisérem Jamesem Cameronem vymýšleli tvář Predátora, nechali se inspirovat i světem hmyzu a jeho odpornými potvorami s kusadly. Výsledek působil vážně strašlivě. A když u Mugenu upravovali design současného Civicu Type-R, zjevně těžce chlastali, jeli na kreku a koukali na Predátora.

Článek

Názory na tvary Hondy Civic Type-R FK8 se různí – jedni je opovržlivě označují za bláznivě přeplácané, druzí je také označují jako bláznivě přeplácané, ale líbí se jim. Rozhodně ale nikdo neměl pocit, že by je bylo potřeba ještě nějak upravovat a něco k nim přidávat. Nikdo, kromě hochů z Mugenu.

Foto: Honda

Sériový Civic Type-R vypadá najednou ve srovnání s Mugenem dost umírněně a vkusně

Mugen upravuje Hondy už hodně dlouho a jejich kreace byly vždy technicky špičkové, brutálně rychlé a vizuálně poměrně umírněné (na tuningovou firmu). Tentokrát ale kluci hodně ulítli. Jejich nejnovější výtvor totiž připomíná ty nejpříšernější bodykity z Need for Speed: Underground.

Rozšklebená tlama může připomínat masku Audi, ale Mugen ji rozhodně nosí s menší grácií. Svou roli v tom hrají zamračené světlomety a spousty prolisů, sání a křidýlek kolem. Na agresivní splitter pod nárazníkem navazují vytažené prahy a rozšířený zadní nárazník s masivním difuzorem a centrální koncovkou výfuku. Obrovské křídlo na víku kufru je pochopitelně nastavitelné. Většina prvků je samozřejmě z karbonu, jinak by to nebylo dost cool a in. Barevné polepy jsou už jen takovou červivou třešničkou na nepoživatelném dortu.

Foto: Mugen

Po aerodynamické stránce to možná funguje, po vizuálně se z toho ale obrací kufr

Úpravy netýkající se vzhledu jsou podstatně povedenější – titanový výfuk, výkonnější brzdy, nastavitelný podvozek s 20palcovými koly a v interiéru skořepinové sedačky se čtyřbodovými pásy, abyste v zatáčkách nevypadávali z auta. Kupodivu u Mugenu nesáhli na motor, možná proto, že se sériovým 320koňovým přeplňovaným dvoulitrem nepůsobí Type-R nijak pomalu nebo nudně: stovku zvládne za 5,8 sekundy a upaluje až 272 km/h.

Nabízí se tedy nejšikovnější, nejvkusnější a nejlacinější varianta: nechat Civic Type-R v sériovém stavu a neničit jeho design strašlivým kitem od Mugenu. Tedy pokud nejste vyloženě fandové Predátora.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama