Hlavní obsah

Morgan Plus Four CX-T přijíždí jako auto do terénu

Foto: Morgan

Morgan jako auto do terénu? Tohle je nový oficiální model automobilky, žádný vtip!

24. 8. 2021

Viděli jste ten díl automobilové show Grand Tour, kde si James May postavil offroadový Caterham? A přišlo vám to k smíchu? Pánové z konkurenčního Morganu ho evidentně viděli taky a přišlo jim to evidentně jako dobrý nápad!

Článek

Ono co si budeme povídat, základní myšlenka geniálního Colina Chapmana „Přidej výkon a zrychlíš na rovinkách, uber váhu a zrychlíš všude“ funguje nejen na závodním okruhu či na okreskách, ale i v terénu. Ostatně James May by mohl vyprávět a jeho variace terénního Caterhamu si získala tisíce fanoušků po celém světě.

Foto: Grand Tour

Že by podobnost Morganu a Caterhamu byla čistě náhodná? Ale no tak…

Konkurenční Morgan, druhý britský výrobce tradičních sportovních vozů, tak zavětřil příležitost a představuje model Plus Four CX-T, i když jen v omezené osmikusové sérii.

To základní si řekněme rovnou, ne není to čtyřkolka. Tato přestavba by byla příliš drahá a ekonomicky neefektivní. V Morganu ale udělali spoustu věcí pro to, aby jejich auto v terénu (i když ne úplně tom nejdrsnějším) opravdu fungovalo.

Základem je model s dvoulitrovým přeplňovaným motorem z BMW s výkonem 258 koní. Mezi zadními koly pak trůní elektronicky řízený zadní diferenciál BMW X-Drive s vlastním softwarem. K dispozici jsou tři režimy: Road s otevřeným diferenciálem, All-Terrain s pětačtyřicetiprocentní svorností a All-Terrain Extreme, kdy je diferenciál plně zamčený.

Podvozek má samozřejmě výrazně větší světlou výšku, celých 230 mm, a upravená trojúhelníková ramena z Morganu Plus Six, která rozšiřují stopu a umožňují vyšší zdvih odpružení. Vůz jezdí na tlumičích EXE-TC, a ty mají speciální uložení odlišné od silničního modelu. Spodek auta pak chrání pětidílný kryt, automobilka taky upravila výfuk.

CX-T od silničních modelů odlišuje i vnější ochranná klec nad prostorem pro cestující, na které jsou namontovaná přídavná světla, na každém blatníku jsou úložné vaky a vůz veze i dvě plnohodnotná náhradní kola. Kromě nich se našlo místo i na dva 11litrové kanystry na palivo, bednu s nářadím a vodotěsné kufry Pelican.

Kabina CX-T má kompozitovou pevnou střechou, kterou inženýři společnosti Morgan napasovali mezi vnitřní a vnější klec. Na palubní desce je montážní lišta pro přichycení telefonu nebo kamery, v prostoru pro nohy spolujezdce je vyjímatelný držák mapy a izolovaný chladicí vak suplující ledničku. Za sedadly pak najdete speciální velkoryse vybavenou lékárničku.

Při pohledu na fotografie není pochyb o tom, že by si James May zasloužil od Morganu provizi. Ale snad mu ho alespoň půjčí na vyzkoušení. Morgan už na CX-T přijímá objednávky a hodlá všech osm vozů postavit do konce roku. Cena je 170 tisíc liber, tedy 5,1 milionu korunu.

Reklama

Sdílejte článek
Související témata: