Hlavní obsah

Mini John Cooper Works Challenge: Návrat kapesní rakety

Foto: Archiv Garáž.cz

Vzpomínáte na John Cooper Works GP pro všechny, kterým nestačilo nejostřejší Mini a chtěli kombinaci běžné silniční a okruhové hračky? Challenge na tuhle tradici víc než ochotně navazuje...

Článek

Aby bylo úplně jasno - Challenge je limitka určená pro britský trh, takže vznikne pouhých 100 kusů s řízením výhradně vpravo. To jen abyste se neradovali předčasně. Jinak jde ale o špičkový kousek, naznačující kam by se mohlo nové GP podívat. Motor pod kapotou je stejný jako v případě John Cooper Works a disponuje identickým výkonem cca 230 koní. Podobná zůstává i váha, ačkoliv třeba na kolech se ušetřilo až šest kilogramů neodpružené váhy. Hodnoty jako 6,3 sekundy z nuly na stovku nebo 246 km/h možná vypadají krotce, ale cílem JCW Challenge není oslňovat na papíře, což pochopíte z dalších vychytávek.

Operatviní leasing MINI

Auto je obuté do Michelin Pilot Sport Cup 2S, má samosvor od Quaife a především má přepracovanou geometrii podvozku na základě know-how i identických dílů z cupové série Mini Challenge (odtud ostatně název). Díky tomu bude tenhle Miník jezdit výrazně jinak a bude mnohem ochotnější do zatáčky odklouzávat. Oproti sériovým Mini má totiž výraznější odklon kol, který lze dále štelovat destičkami. Ano, kromě stavitelných tlumičů má tohle auto i stavitelný odklon kol.

Auto bude k dispozici výhradně se šestistupňovým manuálem a oficiálně se představí na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. A my bychom ho hrozně moc chtěli. Hlavně Kuba, který si s regulérním Mini Challenge zajezdil a byl moc spokojený. Představa, že s něčím hodně podobným můžete i na běžnou silnici je hodně, hodně lákavá. Tak snad bude i případné budoucí GPčko podobně divoké.

Reklama

Načítám