Hlavní obsah

Mini Countryman: Jeníček nám opět trochu ztloustnul

Foto: Archiv Garáž.cz

Po šesti letech přichází největší Maxi, tedy pardon, Mini, s generační obměnou. Countryman se představí 18. listopadu na autosalonu v Los Angeles. A bude ještě větší, než kdy dřív, protože doba si to žádá.

Článek

Designově revoluci nečekejte. Mini se musí držet svého retro vzhledu, který je typický pro všechny jeho modely. Přesto celá přední část vypadá moderněji, s menší maskou a světlomety s LED diodami. Mírně upravený je i vzhled celého auta, které má větší světlou výšku, bohatou zásobu plastových dílů a střešní nosiče. A protože je i delší o 20 centimetrů a širší o 3 centimetry, jde o největší Mini v nabídce a vlastně i v celé historii značky. O 7,5 centimetrů se prodloužil i rozvor, takže místa v interiéru je víc a objem kufru narostl na 450 litrů. Když ale posunete (až o 13 cm) a sklopíte zadní sedačky, získáte 1309 litrů.

Operativní leasing MINI

Pod kapotou jsou dva nové motory. Tříválcová patnáctistovka nabízí výkon 134 koní a točivý moment 219 N.m. Ještě líp je na tom nový dvoulitr, který má výkon 189 koní a točivý moment 280 N.m. Běžně budou dostupné s šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol, ale na výběr je také osmistupňový Steptronic a pohon všech kol All4. A nově přibyla i možnost pořídit si Countryman plug-in hybrid (s patnáctistovkou) s výkonem 221 koní a točivým momentem 385 N.m. Na elektřinu s ním ujedete 40 kilometrů a po spuštění benzínového motoru se spotřeba pohybuje údajně na hodnotě 2,1 l/100 km. Plné nabití však zabere minimálně dvě a čtvrt hodiny, na běžné zásuvce doma pak další hodinu navíc.

Foto: Archiv Garáž.cz

Je hezké vidět, že se Mini kouká i do budoucnosti, ale jeho doménou zjevně zůstane spíš retro. Bohatá je mimochodem i nabídka asistentů, například varování před kolizí s automatickým brzděním, čtení dopravních značek, couvací kamera, detekce chodců, automatické parkování a head-up displej. Prostě klasická soupiska, kterou jsme všichni čekali v autě, které výrazněji nepřekvapí. Prodávat se ale jistě bude dobře.

Tlouštík ve sportu

Předchoz generace uměla i sportovat. Prvě na zkladě Countrymanu postavil Prodrive zvodn verze. Hlavnm želzkem v ohni byl specil WRC, ovšem Dani Sordovi se začalo dařit prvě ve chvli, kdy byl projekt odpskn. Druhm byl specil S2000 s přeplňovanou šestnctistovkou pro nižš šampionty. Asi jedin země, kde se mu dařilo, byla prvě naše. Za jeho volantem zskal Vclav Pech mladš dva ze svch sedmi titulů Mistra republiky.

Reklama

Načítám