Hlavní obsah

Microlino Micro EV: Elektrická Isetta pro 21. století

Foto: Microlino

Elektromobilů vzniká mnoho, ale tento je jeden z těch nejmenších. Však to má také v názvu. Inspiraci od Isetty, miniaturního modelu z padesátých let, Microlino Micro EV nezapře. Firma nyní ukázala verzi 2.0, která navazuje na první provedení z roku 2018. Nyní už je potvrzen i termín zahájení sériové výroby: září letošního roku.

Článek

Švýcarská společnost Microlino koncept svého miniauta pro dva cestující ukázala na ženevském autosalonu v roce 2016. Sériové provedení nikdy nevzniklo, ale o dva roky později se dostavila rovnou nová verze. Nyní vše nasvědčuje tomu, že ještě letos bude možné koupit sériové provedení.

Moderní reinkarnace Isetty se prý začne vyrábět nejpozději do konce roku, za ideálních podmínek už v září. Prodejní cena činí 12 tisíc eur, tj. zhruba 308 000 korun. To je méně než za (pouze jednomístný) Renault Twizzy, Smart EQ či elektrickou – a dnes již neprodávanou – Škodu Citigo.

Na fotografiích si můžete prohlédnout provedení velmi blízké sériové produkci; samotná firma ho nazývá Prototyp 2.0 a jde o přepracovanou verzi z roku 2018. Už v červnu se model nazvaný Micro EV začne homologovat, což zabere dva až tři měsíce.

Micro EV je určené pouze pro dva cestující, a podle švýcarského výrobce jde o ideální kompromis mezi motocyklem a klasickým (rozuměj velkým) autem. Automobilka celkem vtipně uvádí, že její produkt uveze dva dospělé a tři basy piva.

Stejně jako u Isetty z padesátých let se do vozu nastupuje otevřením přední části; interiér je velice spartánský a kromě volantu s digitálním rychloměrem neobsahuje vlastně nic navíc. Udávaná hmotnost vozu je pouhých 513 kilogramů a popisované auto dovede údajně uhánět až devadesátkou, což nám přijde vzhledem k jeho křehké konstrukci možná až moc.

Micro EV má udávaný dojezd 200 kilometrů a nabití v domácích podmínkách by mělo zabrat kolem čtyř hodin – podrobnosti o kapacitě i způsobu nabíjení ale firma neuvedla. Nevíme rovněž rozměry tohoto roztomile vypadajícího autíčka, které je určené spíše do měst, protože bourat bychom s ním ve vyšších rychlostech opravdu nechtěli. A vlastně ani v těch malých. Ale hravý design, nízkou hmotnost, solidní dojezd a docela zajímavou prodejní cenu mu neupíráme. Jde bezpochyby o zajímavý počin.

Reklama

Sdílejte článek