Hlavní obsah

Mercedes-Benz X-Class: Pick-up pro lepší lidi

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Prémiový příbuzný Nissanu Navara a Renaultu Alaskan se konečně předvedl v celé kráse. Když opadne prvotní nadšení z designu a faktu, že Mercedes staví pick-up, musíme se logicky zeptat, pro koho vlastně tohle auto je?

Článek

Je to naprosto logický dotaz, protože jakmile si přestaneme X-Class představovat s foukaným osmiválcem od AMG pod kapotou, tedy jako konkurenci Fordu Raptor, pak je nutné ho vnímat jako pracovní nástroj. Proč ale vyjíždět na stavbu s Mercedesem, když je v nabídce řada levnějších alternativ, včetně Nissanu Navara a Renaultu Alaskan, ze kterých X-Class díky partnerství Nissanu a Mercedesu vychází. A rozdíl v ceně není zrovna malý, základní X-Class ve výbavě Pure (tedy bez příplatkových cingrlátek a na plecháčích) začíná v Evropě na 37 tisících EUR, což je o deset tisíc víc než v případě Navary.

Foto: Archiv Garáž.cz

Ano, Mercedes nabídne hezčí design a vyšší prestiž, ale to by mohlo zajímat snad jen lufťáky z velkých měst, co mají chalupu na venkově a potřebují při zajíždění pro rohlíky ohromit. Takových ale může být v Německu dost, proč by se jinak X-Class nabízel v lepších výbavách Power a Progressive.

Foto: Archiv Garáž.cz

Automobilka v oficiální zprávě prezentuje vůz jako "Mercedes mezi pick-upy", čímž tohle klišé (Mercedes mezi traktory, Mercedes mezi vepřovými šunkami) definitivně opsalo kruh. V lepších výbavách tak můžete mít supersilné LED světlomety, kameru, která vidí 360 stupňů kolem auta, nebo luxusnější interiér. Právě na příplatkové výbavě se chce X-Class odlišit třeba i od konkurenčního Amaroku, který s výjimkou nejvyšších výbav působí na první pohled o dost obyčejněji. Otázkou je, zda to vyjde.

Foto: Archiv Garáž.cz

Auto má mimochodem na délku 5,3 metru, umí samo o sobě odvézt tunu materiálu a 3,5 tuny může odtáhnout. X-Class je k dispozici se dvěma dieselovými čtyřválci o objemu 2,3 litru a výkonu 163 a 190 koní, nebo s vrcholným dieselovým šestiválcem o výkonu 258 koní a točivém momentu 550 N.m. Vybrat si můžete mezi pohonem zadních kol a čtyřkolkou 4Matic a oba výkonnější motory lze spárovat i se sedmistupňovým automatem.

Reklama

Načítám