Hlavní obsah

Kamion starých škodovek míří do Čech. Hodnota jde do milionů

Foto: Archiv Garáž.cz
17. 5. 2017

Tento obrázek už vidíme po několikáté. Staré "opelichané" škodovky, které se vracejí do vlasti. Asi nadešel jejich čas, protože ceny některých z nich strmě stoupají. Teď je tady nová nadílka 6 veteránů.

Článek

Už dávno bylo jasné, že postupem času porostou ceny také starších škodovek. Poslední roky to jen potvrzují. Sehnat dnes emkovou stodvacítku v dobrém stavu, s malým počtem kilometrů a ještě za rozumnou cenu, je téměř nereálnou záležitostí. To samé platí o prvním modelu Favorit. O exkluzivních kupé Škoda 110 nebo Rapid či Garde ani nemluvě. Jejich ceny už šplhají ke statisícům. Třeba takový Rapid s plátěnou střechou už bez problémů přesahuje půl miliónovou hranici. Úplnou raritou, která si nezadá s veterány ze zahraničí, jsou originály závodních speciálů značky Škoda.

Foto: Archiv Garáž.cz

Nedávno jsme psali o Škodě 110 L Rallye a před několika dny o Rapidu Cabrio, jehož cena se v aukci vyšplhala již na 600 tisíc korun. Včera jsme dostali další fotky jednoho kamionu, na kterém byla šestice starých škodovek, které se vezou do České republiky. Asi nejobyčejnějším autem je tam Škoda Favorit ze začátku jeho výroby. Favorit vypadá v dobrém a hlavně originálním stavu, předpokládáme, že půjde o rok 89 nebo 90. Pod ním a hlavně za ním je čtveřice kupé Škoda Rapid.

Foto: Archiv Garáž.cz

Ve dvou případech jde o verze 130 a další jsou dokonce v lepší verzi 135. Všechny jsou na úžasných originálních litých kolech. Když se pozorně podíváte, tak na konci kamionu je žlutý Rapid v dobové sportovní úpravě, kterou na západě prováděli přímo prodejci proto, aby zvedli atraktivitu na imperialistických trzích. Standardní design tak doplňují spojlery a nástavce prahů a nárazníků. Přední část pak čtveřice hranatých světlometů z Audi. Tento rapid má navíc odlišná, zajímavější litá kola. Nad ním je pak emková Škoda 130L, která je stejně jako žlutý Rapid v dobové sportovní úpravě. Tady je navíc zadní křídlo, které měly závodní verze Škoda 130 LR. V podstatě se u takto upravených škodovek nedá mluvit o tuningu, neboť si je takovéto zákazník odvážel jako nové přímo od oficiálních prodejců značky Škoda. Tyto dvě škodovky připomínají úpravu od německé firmy Gunsch, nicméně takto se nové škodovky upravovaly přímo u prodejců nejen v Německu, ale také v Anglii a vlastně v celé Západní Evropě. Pokud si chcete zopakovat historii modelů Škoda 120 a zjistit něco o atypických modelech a dobových úpravách, stačí se podívat na náš dokument! Další fotky máme slíbené ihned jakmile tento náklad dorazí zpět domů, do Československa.

Reklama