Hlavní obsah

Je na okruhu rychlejší BRZ, MX-5 RF nebo Hellcat?

Foto: Archiv Garáž.cz

Můžete třikrát hádat... tak snadné to ale mít nebudete, protože ačkoliv je Hellcat trochu neohrabaný, má pořád neuvěřitelných 717 koní. A to se počítá nejen v přímce. Kdo už má natipováno, může se podívat na video.

Článek

Měl to být původně jen další srovnávák z dílny Motor Trendu, ve kterém se proti sobě postaví Subaru BRZ a Mazda MX-5 RF. Z hecu si můžete tipnout, jestli se redaktorům líbilo víc faceliftované BRZ nebo mnohými nečekaná speciálka od Mazdy. My jsme taky jezdili s obojím a brzy si přečtete i naše dojmy. Jako třešničku na dortu ale američtí pošuci vzali na okruh i Hellcata, protože... no protože ho prostě mají na dlouhodobák. Ale aby to bylo trochu férovější, odjezdil rychlé časy v japonských autech profík Randy Pobst, se kterým Motor Trend dlouhodobě spolupracuje, zatímco Hellcata osedlal jeden z redaktorů.

Jasně, je to trochu nefér srovnání, ale počkejte si na výsledek, a pak teprve suďte. Už dávno jsme říkali, že Dodge se svou zastaralou platformou a typickými muscle car jízdními vlastnostmi dělá dobře, když se drží brutální síly, to ostatně dokazoval už limitkami Hemi 392 a až později Hellcatem a Demonem, který je plnokrevným speciálem pro jízdu rovnou za nosem. Závěrečný duel ale mnohem spíš dokazuje další jistotu: Subaru BRZ rozhodně není pomalé auto, jak mu mnozí novináři prorokují. S rukama schopného řidiče se mění v neuvěřitelně schopný stroj, který na techničtější trati vycvičí papírově mnohem silnější soupeře. A to přitom řidič BRZ v tomhle video není žádný amatér, ale člověk, který se řízením silných aut živí už druhou dekádu. Myslete na to, až zas budete naříkat nad tím, jak je BRZ podmotorované... 

Reklama

Načítám