Hlavní obsah

Je na okruhu rychlejší BRZ, MX-5 RF nebo Hellcat?

Foto: Archiv Garáž.cz
5. 6. 2017

Můžete třikrát hádat... tak snadné to ale mít nebudete, protože ačkoliv je Hellcat trochu neohrabaný, má pořád neuvěřitelných 717 koní. A to se počítá nejen v přímce. Kdo už má natipováno, může se podívat na video.

Článek

Měl to být původně jen další srovnávák z dílny Motor Trendu, ve kterém se proti sobě postaví Subaru BRZ a Mazda MX-5 RF. Z hecu si můžete tipnout, jestli se redaktorům líbilo víc faceliftované BRZ nebo mnohými nečekaná speciálka od Mazdy. My jsme taky jezdili s obojím a brzy si přečtete i naše dojmy. Jako třešničku na dortu ale američtí pošuci vzali na okruh i Hellcata, protože... no protože ho prostě mají na dlouhodobák. Ale aby to bylo trochu férovější, odjezdil rychlé časy v japonských autech profík Randy Pobst, se kterým Motor Trend dlouhodobě spolupracuje, zatímco Hellcata osedlal jeden z redaktorů.

Jasně, je to trochu nefér srovnání, ale počkejte si na výsledek, a pak teprve suďte. Už dávno jsme říkali, že Dodge se svou zastaralou platformou a typickými muscle car jízdními vlastnostmi dělá dobře, když se drží brutální síly, to ostatně dokazoval už limitkami Hemi 392 a až později Hellcatem a Demonem, který je plnokrevným speciálem pro jízdu rovnou za nosem. Závěrečný duel ale mnohem spíš dokazuje další jistotu: Subaru BRZ rozhodně není pomalé auto, jak mu mnozí novináři prorokují. S rukama schopného řidiče se mění v neuvěřitelně schopný stroj, který na techničtější trati vycvičí papírově mnohem silnější soupeře. A to přitom řidič BRZ v tomhle video není žádný amatér, ale člověk, který se řízením silných aut živí už druhou dekádu. Myslete na to, až zas budete naříkat nad tím, jak je BRZ podmotorované... 

Reklama