Hlavní obsah

Ženeva 2019: I Smart se chce v Ženevě ukázat se svým elektromobilem

Foto: Smart

Smart Forease+

4. 3. 2019

Pokud vyrážíte na autosalon v Ženevě, měli byste počítat s tím, že jeho hlavní náplní bude ukázka automobilové budoucnosti v podobě elektromobility, autonomního řízení a také bezpečnosti. Svou troškou do mlýna hodlá přispět i automobilka Smart, která zde ukáže omlazený koncept Forease+.

Článek

Možná to nevíte, ale značka Smart, patřící pod Mercedes-Benz, je tu s námi už od roku 1994. Bohužel ale jeho čísla prodeje nejsou pro značku moc uspokojivá, a tak se rozhodla, že to chce nějakou novinku. Sáhli tedy do starých zásob, kde našli koncept z loňského roku jménem Forease, který upravili tak, aby designově i technicky odpovídal dnešním standardům a vyrazili do boje. Automobilka prozradila, že nový koncept je založen na modelu Smart EQ ForTwo Cabrio a také, že s ním počítá do výroby.

Kromě toho je také jasné, že Forease+ ukazuje budoucí směrování značky, které má být čistě elektrické. A má to svou logiku. Vozy značky Smart jsou malé, do města ideální, a tak se není co divit, že v budoucnu půjde jen o elektromobily. A nutno říct, že vcelku slušivé! Novinka bude v Ženevě vystavena s demontovatelnou plátěnou střechou v jasné oranžové barvě. Oproti původnímu konceptu Smart přidal také větší kola a vcelku hezky tvarovanou karoserii s výrazným difusorem. Exteriér pak jistě zaujme i použitím výhradně LED světel.

Interiér konceptu Forease+ samozřejmě není kdo ví jak moc prostorný, ale zase je velmi dobře zpracovaný. Nechybí čalounění kůží Nappa, ale také materiály, které jsou na bázi mikrovlákna. Kromě toho Smart volil kvalitní, ale zároveň recyklovatelné plasty. Interiéru dominuje vcelku velký displej infotainmentu umístěný uprostřed palubní desky, ale také hodně odvážně řešený volant, který spíše připomíná knipl v letadlech. Vzhledem k tomu, že ho část chybí, bude dobře vidět na digitální přístrojový štít umístěný za ním.

Ale pojďme se od designu přesunout k technice auta. Smart bohužel zatím moc konkrétních údajů neprozradil. Nepůjde ale nejspíš o žádného elektrického trhače asfaltu. Automobilka se spíše bude snažit o co možná nejdelší dojezd a nejrychlejší nabíjení. Právě o tyto hodnoty se v poslední době snaží každá značka, která světu ukáže svou verzi elektromobility. A je to právě tento druh pohonu, jenž pro Smart bude od roku 2020 klíčový, kdy by mimochodem měla světlo světa spatřit i sériová verze tohoto konceptu, který bude pro značku hrát prim. Že je to dobrý nápad ukazuje i fakt, že Smart v zemích jako je Norsko nebo Kanada už výhradně elektrická auta prodává a daří se mu.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama