Hlavní obsah

Hyundai v New Yorku ukázal nové nejmenší SUV

Foto: Hyundai
19. 4. 2019

Už víte, že v českém zastoupení značky Hyundai došlo během posledních pár týdnů k řadě změn. Mimochodem, všimli jste si, že se to už projevilo na reklamních kampaních? Jsou mnohem umírněnější. A možná se v nich časem začneme setkávat s novým crossoverem značky, modelem Venue.

Článek

Jenže vyvstává ještě otázka, jestli se tato novinka podívá do Evropy, potažmo České republiky. Automobilka to zatím ani nepotvrdila, ale ani nevyvrátila, takže se prostě musíme nechat překvapit. Nicméně, vzhledem k tomu, jak úspěšná jsou SUV a crossovery i na našem trhu, bylo by krátkozraké tu Venue neuvést. Než se tak stane, pojďme si o novince něco říct. Co do rozměrů se dá zařadit pod model Kona; na délku měří 4 036 mm, na šířku 1 770 mm, na výšku 1 565 mm a rozvor náprav činí 2 520 mm.

Co se designu týče, jde o klasický Hyundai. Venue má čtveřici světlometů, přičemž těm v nárazníku nechybí stylový pásek pro LED denní svícení. I vzadu jsou LED světlomety, které jsou umístěny do zajímavého prolisu, jenž se táhne přes celé páté dveře. Z boku pak vynikne výrazný C sloupek, který má kromě Kony ještě další malý crossover, konkrétně SEAT Arona. Korejci mysleli ale i na praktickou stránku věci. Protože městská doprava bývá plná různých malých karambolů, nárazníky a blatníky jsou v tomto případě hodně oplastované.

Taky interiér nese jasný rukopis značky, který známe i z jiných modelů. Je jednoduchý, na první pohled přehledný a dominuje mu 8palcová dotyková obrazovka. Jak doba velí, i Venue nabídne celou řadu bezpečnostních asistentů. Nechybí hlídání jízdních pruhů, mrtvého úhlu, systém automatické brzdění nebo detekce překážek před vozidlem a únavy řidiče.

Protože Hyundai zvolilo pro premiéru právě autosalon v New Yorku, známe zatím specifikaci jen americké verze tohoto malého SUV. Automobilka uveřejnila jen jednu motorizaci, kterou si Američané budou moci koupit. Jde o čtyřválec o objemu 1,6 litru, jehož výkon je 121 koní. Spojen může být jak s šestistupňovým manuálem, tak bezstupňovou automatickou převodovkou. Časem přibudou ještě další motorizace a jistě proběhne také odtajnění jednotlivých výbav a cen. Na to všechno, stejně jako na fakt, jestli se tohoto modelu dočkáme i v Evropě, si ale ještě musíme počkat.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama