Hlavní obsah

Honda odhalila nový crossover HR-V, bude pouze hybridní

Foto: Honda

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Průkopník segmentu kompaktních crossoverů se vrací ve své již třetí generaci – se stylovějším designem, propracovanějším interiérem, kouzelnými zadními sedačkami a pouze hybridním pohonem. Na český trh automobil zamíří zkraje roku 2022.

Článek

Nová Honda HR-V sází na čistý, ale vytříbený design. Namísto poněkud „generických“ tvarů minulé generace tentokrát vsadila na styl SUV-kupé a dospělejší detaily a vážně jí to sekne (ačkoliv by si zasloužila lepší fotky, než nám Honda dala k dispozici). Rádi bychom vám řekli, jestli je oproti minulé generaci větší a uvnitř prostornější, ale i v této oblasti byla Honda skoupá na slovo. Dozvíme se to tedy až časem při představení evropské verze...

Foto: Honda

Nové HR-V přejímá styl SUV-kupé se splývavou zádí

O té už ale bezpečně víme, že ji bude rozhýbávat pouze hybridní pohonné ústrojí. Honda již dříve deklarovala, že kvůli přísným emisním limitům 2020 elektrifikuje všechny hlavní modely nabízené v Evropě a své slovo v případě HR-V drží. Značka zatím nepřinesla technické detaily, zveřejnila však, že půjde o zajímavou technologii e:HEV, kterou již představila v modelu Jazz.

V jeho případě jde o kombinaci atmosférického benzinového čtyřválce i-VTEC o objemu 1,5 litru a dvou elektromotorů – první o výkonu 95 koní funguje jako generátor (vytváří elektrickou energii při zpomalování) a druhý s výkonem 109 koní jako trakční motor (pohání kola). Spalovací motor tu po většinu času slouží k výrobě elektrické energie, která pak vůz pohání, při rychlejší akceleraci se ale samozřejmě také zapojuje přímo do pohonu. Další detaily si můžete přečíst v klasickém redakčním testu Hondy Jazz Hybrid.

Honda také výrazně zapracovala na interiéru, který odpovídá moderním standardům, ale má jednoduchou a přehlednou architekturu. U displeje infotainmentu zůstalo šikovné otočné tlačítko ovládání hlasitosti a klimatizace má vlastní panel, takže se s HR-V bude určitě příjemně žít.

Praktičnosti nahrává fakt, že HR-V uchovalo nesmírně šikovná zadní sedadla Magic Seats, která jsou dělená v klasickém poměru 60:40, ale kromě toho, že lze sklopit jejich opěráky do dokonalé roviny, můžete také zvednout sedáky a vytvořit tak prostor pro převážení rozměrného nákladu (třeba jízdního kola).

Na český trh nové HR-V zamíří zkraje příštího roku, jak potvrdil serveru Garáž.cz tiskový mluvčí českého zastoupení Petr Hubáček. Do té doby se jistě dozvíme více podrobností o novém modelu a časem také jeho ceny na českém trhu. Zatím nám nezbývá než se jen těšit...

Reklama

Související témata:
Načítám