Hlavní obsah

Hledáme auta s nejvyšším nájezdem!

Foto: Shutterstock - Bjoern Wylezich

V průběhu léta jsme dali sem na Garáž Letní výzvu, v níž jsme se ptali čtenářů, čím jezdí na letní dovolené a výlety – ať už v Česku, nebo v zahraničí. Podle toho, kolik e-mailů se zajímavými vozidly od čtenářů přišlo, jsme usoudili, že tu máme poměrně silnou komunitu. A tak přišel čas na další výzvu, a tentokrát ne jen tak ledajakou. Hledáme totiž auta s největším nájezdem v Česku! Protože mít doma auto s pořádným nájezdem není žádná ostuda – je to známka toho, že jste s autem sehraní!

Článek

Kolik svítí na tachometru vašeho auta? Někdo má ještě „voňavku“ s nájezdem v desítkách tisíc kilometrů. Přes 100 000 má často používané auto za pár let, a jakmile dojde na překročení hranice 200 000, začne velká spousta lidí přemýšlet nad výměnou auta. Přitom dobře opečovávané auto nebude mít s takovými kilometry sebemenší problém a klidně je dá ještě několikrát. S nájezdem 300 000 už začíná být auto „slušně ojetá ojetina“, ale tady my teprve začínáme! My totiž hledáme auta, se kterými jejich majitelé už „dojeli na Měsíc“ (ten je v průměru od země vzdálen 384 400 kilometrů), případně si tuhle cestu obrazně střihli několikrát.

Naším cílem je najít ty nejojetější auta v republice, pochopitelně i se zkušenostmi od majitelů. Takže co po vás konkrétně chceme? Máte-li doma auto s ohromnou hodnotou na počítadle kilometrů, pošlete nám fotku celého auta i počítadla. A pak samozřejmě připište nějaký ten příběh pro ostatní. Co je to vlastně za auto, jaký má motor, jak dlouho jej máte a kolik těch kilometrů je „vašich“. A pak samozřejmě hlavně to, jak jste s autem spokojení, jestli se něco zásadního pokazilo či za kolik jezdíte. Protože nic nevypoví o autě tolik, jako přímé zkušenosti majitelů. Podmínkou je, že se musí jednat o osobní auto (případně o malou osobní dodávku pro více cestujících) a auto musí být vaše.

A abych šel příkladem, tak rovnou začnu. Tohle je moje Subaru Impreza GC, registrovaná v Česku v roce 1997. Navzdory nárazníkům z STI verze jde o obyčejný atmosférický dvoulitr o výkonu 110 koní, takže žádná střela. Motor by měl být spolu se zbytkem pohonného řetězce (spojku nepočítám) úplně originální bez oprav a úprav.

Foto: Michal J.

Žádnou velkou parádu už neudělá, ale jezdí pořád slušně

Auto jsem koupil od kamaráda za velmi kamarádskou cenu s tím, že už žádnou parádu neudělá, ale na takové to poskakování bude naprosto stačit. Imprezu má u sebe většinu času moje máma, která s ní jezdí do práce, na nákupy a na chalupu. A já ani máma si ji nemůžeme vynachválit. I přes trochu pobouchaný zevnějšek je to auto mechanicky opečovávané, funguje spolehlivě a kromě palivové pumpy (z nádrže jsem vytáhnul ještě původní) a dvou žárovek za první rok a půl a zhruba 12 000 kilometrů nic neodešlo. Máma jezdí za nějakých 8,5 litru, já pak za 10, protože to úsporně prostě neumím. A nájezd? Teď aktuálně krásných 341 000 kilometrů a pořád přibývá. Takže nám do dojezdu „na Měsíc“ ještě něco málo přes 40 000 kilometrů chybí, ale to se dojezdí.

Foto: Dominik Valášek

Týden stará hodnota tachometru. Impreza ale jezdí skoro denně, takže čísla pořád přibývají

Nicméně předpokládám, že s mojí Imprezou jsem v oblasti nájezdu pořád ještě žabař. Jsem zvědavý na vaše auta, jejich nájezdy a samozřejmě na to, o jaké zkušenosti se podělíte. Své fotky a příspěvky prosím posílejte mailem na redakce@garaz.cz. Ty nejlepší kousky uveřejníme v souhrnném článku (či více článcích), a třeba si právě díky vašim zkušenostem někdo vybere svoje příští auto, se kterým dojede až na Měsíc. Protože jak už padlo, pořádný nájezd není žádná ostuda. Je to známka toho, že jste se svým autem jedna ruka.

Reklama

Související témata:
Načítám