Hlavní obsah

Gemballa stvořil monstrum jménem GTR 8XX Evo-R

Foto: Gemballa

Gemballa GTR 8XX Evo-R

pondělí 16:00

Nějakou dobu nebylo o úpravci jménem Gemballa nic slyšet. Skoro jsme si mysleli, že už nechá auta spát. Ovšem spletli jsme se, protože jen před několika málo dny představil nový projekt s dlouhým jménem Gemballa GTR 8XX Evo-R. A je to skvěle odvedený kus práce, který může šlapat na paty i ostříleným superautům.

Článek

Vůbec nemusíte být automobilovými fanoušky, a přesto budete jméno Uwe Gemballa znát. Kromě toho, že jde o zakladatele tuningová firmy Gemballa, jde také o podnikatele, z jehož vraždy byl před 9 lety obviněný Radovan Krejčíř. Tehdy se mluvilo o tom, že mu do Afriky měl Gemballa dodat Porsche Cayenne, ve kterém měl být schován milion eur. Ovšem na místo určení dorazilo jen auto, což se Krejčířovi samozřejmě vůbec nelíbilo a peníze po Gemballovi vymáhal tak důkladně, až německý podnikatel zemřel.

Ať už za jeho smrtí stojí kdokoliv, nakonec z ní byl obviněn jakýsi zlodějíček z JAR a Krejčířovi nikdo nic nedokázal. Tento příběh je pak obsažen i ve filmu Gangster Ka: Afričan, který byl natočen na motivy knih Jaroslava Kmenty, který se mimo jiné i Krejčířovi několikrát podrobně věnoval.

Ať už to se smrtí zakladatele firmy bylo jakkoliv, je dobře, že byť s novými majiteli, Gemballa funguje dál. Jejich nový projekt je skvělý, a hlavně zatraceně rychlý. O tom se ostatně níže přesvědčíte sami. Základem této dosti zběsilé přestavby je Porsche 911 Turbo S minulé generace. Ovšem jeho úprava je dosti radikální. Vpředu je nově karoserie o 30 mm širší, vzadu pak dokonce o 50 mm. Mimochodem, karoserie je prakticky celá z karbonu, ostatně stejně jako opravdu děsivě velké přítlačné křídlo nebo mohutný difusor.

A teď to opravdu hodně zajímavé, čímž je výkon. U Gembally si samozřejmě pořádně pohráli s plochým šestiválec o objemu 3,8 litru opatřeným dvěma turbodmychadly. Víme ale zatím jen to, že úpravce provedl nějaké změny právě na turbodmychadlech, v řídicí jednotce, na výfukovém potrubí, ale i v motoru.

Doufáme, že se brzy pochlubí detaily, protože i nás by hodně zajímalo, co vlastně stojí za nárůstem výkonu ze sériových 572 koní na šílených 807 koní a točivého momentu ze 700 na 1 098 Nm. Doslova dechberoucí je i zrychlení z 0 na 100 km/h, které autu zabere jen 2,38 sekundy nebo maximální rychlost, která se zastaví na hodnotě 370 km/h.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama