Hlavní obsah

Faceliftovaný Ford Mondeo přijíždí i s hybridní variantou

Foto: Ford

Designové změny faceliftovaného Mondea jsou velmi jemné a nenápadné

21. 1. 2019

Fordu Mondeo se na evropském trhu nedaří tak skvěle jako dřív. Ve Fordu za to určitě obviňují rozmach SUV a crossoverů, ale faktem je, že současné Mondeo prostě není tak povedené, jako bylo to minulé. Podaří se faceliftu, který přináší osvěžený vzhled, moderní technologie nové motory a hybridní verzi pro kombík, napravit Mondeu reputaci?

Článek

Odpověď zní: Nejspíš moc ne. Jde totiž jen o velmi decentní oživení stárnoucího modelu. Zvenku facelift poznáte podle upraveného předního nárazníku, tvaru LED denního svícení a masky chladiče lišící se podle výbavové úrovně (Titanium má chromované lišty, ST-Line včelí plástev a Vignale zase tvar připomínající „V“), vzadu si můžete všimnout jiného tvaru koncových světel a chromovaného pásu přes celou šířku auta.

Foto: Ford

Zadní světla mají nově grafiku ve tvaru písmene "C"

V interiéru se Ford zaměřil na kvalitu zpracování i materiálů, upravená kabina by teď měla být ještě atraktivnější než dříve. Verze s automatem jsou nově vybaveny otočným voličem řazení, který uvolnil místo na středovém tunelu pro další USB konektor. Mezi technologické novinky patří funkce Stop & Go pro adaptivní tempomat (pro poskakování v dopravní zácpě) a inteligentní omezovač rychlosti spolupracující se systémem čtení značek (auto dokáže automaticky zpomalit při detekci rychlostního omezení). Infotainment SYNC 3 zůstal zachován v současné podobě.

Foto: Ford

Upravená kabina by měla působit kvalitněji a příjemněji

Faceliftované Mondeo také představuje novou generaci dieselu 2,0 EcoBlue (nahrazující starší TDCi) nabízenou ve třech výkonových laděních: 120 koní, 150 koní a 190 koní (půjdou kombinovat i s pohonem všech kol), přičemž k druhým dvěma můžete mít nový osmistupňový automat, který pracuje adaptivními vzorci řazení přizpůsobujícím se různým stylům jízdy.

Další novinkou je rozšíření hybridní varianty i pro karosářskou variantu kombi. Benzinovému motoru 2,0 l pracujícímu v úsporném Atkinsonově cyklu asistuje elektromotor napojený na 1,4 kWh baterii. Společně posílají přes automatickou převodovku na přední kola kombinovaný výkon 187 koní při papírové kombinované spotřebě 4,4 l/100 km. Jedinou větší nevýhodou je, že kombík v hybridu má objem kufru zmenšený z původních 500 litrů na skromnějších 403 litrů.

Tak co, nalákalo vás nové Mondeo? Snad ano, ale předpokládáme, že ani lepšící se prodeje (pokud by nešlo o rapidní obrat trendu) by nedokázaly změnit rozhodnutí Fordu věnovat se do budoucna vývoji nových SUV a crossoverů místo klasických karosářských variant, jako jsou právě sedany a kombi. Tohle Mondeo tak klidně může být historicky poslední…

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama