Hlavní obsah

Facelift Mazdy MX-5 pro Evropu přináší víc výkonu i otáček

Foto: Mazda

Mazda MX-5

Již delší dobu je známo, že si Mazda MX-5 polepší v tomto roce o facelift. V jeho rámci sice nedostaneme designové změny, ale důležitější je vyšší výkon, vydolovaný ze silnějšího čtyřválce. Dvoulitr 2.0 Skyactiv-G si polepšil rovnou o 24 koní a nově je točivější.

Článek

Až dosud měl silnější ze dvou motorů pěkných, leč ne úplně mohutných 160 koní výkonu. Změnou na klikové hřídeli, odlehčením pístů a vyladěním sání se ovšem povedlo tuto hodnotu zvýšit na veselejších 184 koní, dosahovaných při 7000 otáčkách. Tedy ještě o 200 otáček výš, než měl motor ve staré verzi omezovač. Ten nově zasáhne až v 7500 otáčkách. Točivý moment se zvednul o nepatrných 5 N.m na 205 N.m ve 4000 otáčkách.

Menší jedna-pětka i větší dvoulitr prodělaly taky „vylepšení spalování“, aby bez problému prošly novým testovacím cyklem WLTP a splňovaly emisní normu Euro 6d Temp. I navzdory „očištění“ a novému dvouhmotovému setrvačníku, mají však oba motory disponovat ostřejší odezvou na plyn. Slabší 1.5 Skyactiv-G si každopádně výkonem nepolepšil a nadále poskytuje 130 koní a 150 Nm točivého momentu.

Vyvstává ještě otázka, jak se faceliftovaná MX-5 zlepšila v oblasti dynamiky silnějšího motoru. Mazda v tiskové zprávě pro Evropu žádná konkrétní čísla neuvádí, ale 24 koní je solidní rozdíl, takže bude nový silnější model akcelerovat na stovku o něco rychleji, než za současné 7,3 sekundy.

Foto: Mazda

Mazda MX-5

Vedle zlepšení na motoru, přichází MX-5 dokonce s novými asistenčními systémy. Balíček i-Activsense obsahuje celkem pět prvků a čítá čtení dopravních značek, zpětnou kameru, upozornění na únavu řidiče nebo protikolizní systém s automatickou brzdou, účinný i při vycouvávání z parkovacího místa.

O dost víc nás však zajímá, zda roadster od Mazdy konečně dostal slibovaný teleskopický volant. Tiskovka se o něm přímo nezmiňuje, ale ve starších materiálech se o něm mluvilo, tak pevně doufáme, že ano.

Změny designu se v rámci faceliftu omezily jen na naprosté minimum. Kola o rozměru 16 i 17 palců dostala tmavší šedý lak a vlastně nejpodstatnější novinkou v této oblasti je možnost hnědé plátěné střechy pro „soft-top“ modely.

Evropské provedení inovované MX-5, označované jako modelový rok 2019, jde do prodeje již v srpnu.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama