Článek
McLaren se rozhodl zlegalizovat Elvu na dalších trzích a vyvinout bezpečnější a komfortnější verzi s pevným čelním sklem, aniž by výrazně zvýšil celkovou hmotnost vozu. Ve srovnání se standardním speedsterem je McLaren Elva se sklem o pouhých 20 kilogramů těžší. To je působivý výsledek, když vezmete v úvahu, že McLaren vyjma samotného čelního skla s karbonovými sloupky přidal i vyhřívání, stěrače s dešťovým senzorem a ostřikovače.
Inženýři McLarenu omezili nárůst hmotnosti odstraněním technologie Active Air Management System, která v technickém slovníku McLarenu odkazuje na elektricky ovládanou klapku před otevřenou kabinou, která usměrňuje vzduch směrem nad posádku a vytváří efekt virtuálního čelního skla. Je pochopitelné, že takovou vychytávku verze s fyzickým sklem nepotřebuje.
Továrna z Wokingu uvádí, že vybavila Elvu nejlehčím čelním sklem, jaké se kdy objevilo na silničním autě. Díky tomu může nabídnout speedster většímu množství zájemců na nejsilnějším trhu ve Spojených státech amerických. Ani McLaren Elva se sklem ale nemá střechu, boční okna ani zadní sklo, a tak v něm bude pořádně foukat. Oficiální informace totiž uvádějí zrychlení na stovku za 2,8 sekundy a na dvoustovku za 6,8 sekundy.
První McLareny Elva vybavené čelním sklem budou zákazníkům dodány koncem letošního roku a budou k dispozici s vylepšeními od divize McLaren Special Operations (MSO).