Hlavní obsah

Elektrický závoďák? Ano – jen výkonněji!

Elektrické GT – Tesla

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Výkon? Skoro 800 koní. Z nuly na sto? Za 2,1 vteřiny. Nuda? Zapomeňte!

Článek

Je to tu – závodní série GT má od nynějška také svoji elektrickou odnož. Avšak s jednou výhodou – soutěžící auta budou totožná! Správně, o „vavříny“ se totiž budou prát výhradně Tesly Model S ve verzi P100 LD. To znamená výkon 778 koní, 1000 N.m a stovkou budou uhánět už 2,1 sekundy po startu.

Šampionát „Electric GT“ se tak připojí k formuli E, která byla až dosud jediným profesionálním podnikem, ve kterém proti sobě soutěžily „elektry“. Navzdory spekulacím šampionát není zaštítěn automobilkou Tesla. Původně měl vzniknou už loni, ale kvůli komplikacím byl mezinárodní automobilovou federací FIA schválen až letos, a sice 1. února

Kdo že za závodními teslami stojí? Jeden by si řekl: „To určitě budou nějací nadšenci, kteří jen neví, co s penězi“. Chyba lávky – za Teslami Model S P100 LD stojí španělský tým Campos Racing, který má bohaté zkušenosti v již zmíněné formuli E, ale taky v seriálu cestovních vozů WTCC. Není potom pochyb, že pod kapotou se skrývá ta správná technika.

Jmenujme ale to nejdůležitější. Dva silnější elektromotory, karoserie z kompozitních materiálů, závodní brzdy Alcon, podvozek tvořen dvojitými lichoběžníky se zavěšením typu push-rod a nesmí chybět hladké pneumatiky, tedy slicky. Přední splitter a pořádné zadní křídlo se pak starají o přítlak. Závodní tesla bude taky podstatně širší než ta sériová. A co hlavně – o celých 500 kg lehčí! Z nám neznámého důvodu si však ponechává dotykovou „televizi“ na palubní desce. Pravděpodobně se bude starat o zábavu pilota, když vyjede na trať safety car…

Seriál by měl zavítat na všemožné závodní okruhy kontinentální Evropy, údajně i na Britské ostrovy, kde vypukne - pravděpodobně na Silverstonu. Startovní pole se plánuje pro 10 týmů a 20 jezdců, každý závod se má jet zhruba na 60 km a trvat půl hodiny. Jedním z prvních registrovaných je SPV Racing, který má bohaté zkušenosti z vytrvalostní třídy LMP3 a na jehož vůz se právě díváte.

Související témata:
Načítám