Hlavní obsah

Elektrický crossover Audi Q4 e-tron hned ve dvou podobách

Foto: Audi

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Rodina elektrických Audi se rozrůstá hned o dva nové členy – po pionýrském velkém SUV e-tron (a variantě e-tron Sportback) přišel stylový e-tron GT, na který naváže Q4 e-tron a Q4 e-tron Sportback jako vstupní brána do světa elektromobilů se čtyřmi kruhy na přídi. Na co se tedy můžete těšit?

Článek

Audi se tím nijak zvlášť nechlubí, ale technický základ obou nových prémiových elektrických modelů je shodný s již dříve představenými koncernovými sourozenci Volkswagenem ID.4 a Škodou Enyaq iV, které jsme vám nedávno detailně představili a porovnali je mezi sebou. Jde tedy o modulární elektrickou platformu MEB s bateriovým balíkem v podlaze a jedním či dvěma elektromotory tvořícími pohon zadních nebo všech čtyř kol.

Audi bude Q4 nabízet ve třech variantách: základní Q4 35 e-tron s výkonem 170 koní a dojezdem 340 km (baterie s využitelnou kapacitou 52 kWh), maratonskou Q4 40 e-tron s výkonem 204 koní a dojezdem 520 km (baterie 77 kWh) a výkonnou Q4 50 e-tron quattro (tedy s pohonem všech čtyř kol) nabízející 299 koní a dojezd těsně pod hranicí 500 km. Specifikace se tak dost podobají ID.4 a Enyaqu iV, ale Audi si dalo extrémně záležet, aby dojem z jejich aut byl hodně odlišný a odpovídal vysokým očekáváním jejich zákazníků.

Q4 35 e-tronQ4 40 e-tronQ4 50 e-tron quattro
Pohonzadní kolazadní kolavšechna čtyři kola
Výkon170 koní204 koní299 koní
Točivý moment310 Nm310 Nm460 Nm
Kapacita baterie52 kWh77 kWh77 kWh
Nabíjení AC7,4 kW11 kW11 kW
Nabíjení DC100 kW125 kW125 kW
DojezdSUV: 341 km, SB: 349 kmSUV: 520 km, SB: 528 kmSUV: 488 km, SB: 497 km
Akcelerace 0–100 km/h9,0 s8,5 s6,5 s
Přívěs1 000 kg1 000 kg1 200 kg

Tou největší odlišností je vnější vzhled, který odpovídá současnému designovému jazyku ingolstadtské automobilky – Q4 má přísný výraz (spojení velké masky s výrazným světelným podpisem) a sebevědomý postoj (vytažené blatníky vyplněné 19“–21“ koly), s konkurenčními modely si ho tak určitě nespletete. Jako bonus přichází Q4 e-tron jako první sériové auto s individuálně nastavitelným světelným podpisem čelních LED světlometů (v infotainmentu si vybíráte ze čtyř přednastavených možností), široký světelný pruh na zádi pak patří k typickým poznávacím znakům elektrických modelů Audi.

Foto: Audi

Q4 e-tron je ze všech úhlů na první pohled jasné Audi

Interiér také působí na první pohled jako Audi s typickým čtyřramenným volantem (ale zcela novými dotykovými ovládacími ploškami), digitálními displeji pro palubní přístroje (s úhlopříčkou 10,25“, na přání doplněný průhledovým displejem s rozšířenou realitou), centrálním infotainmentem (s plnou online a mobilní konektivitou a prémiovým hi-fi Sonos, zpočátku s displejem 10,1“, ke konci roku rozšíří nabídku 11,6“ verze) a kvalitními měkčenými plasty a jemnou kůží. Skvělou zprávou je zachování panelu klimatizace, překvapí také množství odkládacích schránek a poliček (včetně držáku lahví integrovaného do madla dveří, na nějž jsou designéři hodně hrdí) – celkem nabízejí úložný prostor 25 litrů.

Prostornost je ostatně velkou výhodou moderních elektromobilů s dlouhým rozvorem, koly až v rozích a kompaktním pohonným ústrojím. Q4 e-tron je o 9 cm kratší než Q5, rozvor má však menší pouze o 6 cm, a nabízí tak srovnatelný vnitřní prostor pro posádku i její zavazadla (520 litrů). Q4 e-tron Sportback se splývavou zádi paradoxně nabídne ještě vyšší základní kapacitu (535 l) doplněnou o elektricky ovládané víko, elegantnější vzhled znamená i efektivnější aerodynamiku – snížený koeficient odporu vzduchu (z 0,28 na 0,26) přináší dojezd delší o zhruba 8 km.

Foto: Audi

Q4 e-tron Sportback má elegantnější a více aerodynamickou záď, překvapivě nabídne i vyšší základní objem zavazadlového prostoru

Za volantem byste se měli cítit jako ve správném Audi, tedy naprosto bezpečně a jistě za všech podmínek a okolností s možností úpravy charakteristiky prostřednictvím volby jízdního režimu (ovlivní nastavení pohonné jednotky, řízení, adaptivního podvozku atd.). Samozřejmostí je podpora jízdních asistentů, které budou řidiči usnadňovat jízdu po dálnicích a hlavních tazích nebo parkovací manévry a budou pečovat o celkovou bezpečnost posádky.

Q4 bude také těžit z přirozených výhod elektromobilů, jako je hbitost (daná okamžitou reakcí elektromotoru a nízkým těžištěm) a obratnost (průměr otáčení 10,2 m je menší než u A1). Úroveň rekuperace (maximální zpomalení je až 0,3 G) budete moci nastavovat ve třech krocích pomocí pádel pod volantem, ale můžete všechno nechat také na automatice, která využívá radar a GPS data k přirozenému ovlivňování tempa (samovolně zpomaluje, třeba když je před vámi pomalejší auto, nebo když se blíží začátek obce, ostřejší zatáčka či kruhový objezd) a efektivní rekuperaci (pro maximalizaci dojezdu).

Audi Q4 e-tron se již začalo vyrábět na lince ve Zwickau (po boku technicky spřízněného VW ID.4) a pro Čechy bude k mání v rámci předprodeje již 22. 4., kdy se také dozvíme cenu. V České republice bude Audi Q4 e-tron ve srovnání s Německem nabízen s bohatší sériovou výbavou, rozšířenou tovární zárukou na 4 roky / 120 000 km a servisním balíčkem pokrývajícím 5 let s nájezdem do 120 tisíc kilometrů.

Reklama

Související témata:
Načítám