Hlavní obsah

Ženeva 2019: Elektrická verze, nový posilovač. T6 v omlazené verzi

Foto: VW

Volkswagen T6.1

Volkswagen po třech letech omladil modelovou řadu T6. Změny nejsou velké, jak ostatně naznačuje i samotný název číslovaný ve stylu update počítačového programu. Přesto stojí T6.1 za pozornost, dorazila totiž čistě elektrická verze a spolu s ní nová vnitřní výbava.

Článek

Volkswagen je nejenom v případě modelové řady transporter/multivan proslulý tím, že od verze T5 (rok 2002) jsou změny na první pohled méně výrazné. Ale není divu, krabicovité tvary jsou geniálně navržené a na rozdíl od verzí z 80. a 90. let není třeba sahat po větších technických změnách.

Designové změny verze T6.1 musíte hledat pod lupou a výhradně na přídi. Napovíme vám: jde o větší otvory pro přístup vzduchu a zdvojený chromový pruh, který se táhne přes celou šířku. A pokud budete chtít, pro některé odvozené verze Transporteru/Multivanu můžete mít vpředu více decentních chromových detailů. Změnou prý prošel i design kol, automobilka ale k tomu nepřipojila bližší podrobnosti.

Foto: VW

Z boku nepoznáte, že se něco změnilo

Uvnitř je nový multimediální systém MIB3, který ve své největší verzi zahrnuje displej o velikosti 9,2 palců. Nově má integrovanou SIM kartu a nabídne výrazně vylepšené hlasové ovládání a propojení s internetem. Za příplatek lze mít namísto klasických budíků více než desetipalcový digitální přístrojový štít. Za řidičovým sedadlem nově může být užitečná vychytávka – zásuvka na 230 V.

Další změny jsou na první pohled neviditelné. Jde o upuštění od hydraulického posilovače řízení a přechod na elektrický. Než začnete brblat, že se tím z řízení ztratí cit (což je částečně pravda), je třeba si uvědomit, že díky elektrickému posilovači lze do auta přidat mnohé asistenční a bezpečnostní funkce. Jde například o standardně dodávaný asistent udržování v jízdním pruhu, nouzové brzdění, funkce pro stabilizaci při bočním větru nebo asistent pro jízdu s přívěsem.

Foto: VW

Kdo nemá rád analog, může mít nově dva displeje

Foto: VW

Vzadu je to stejné jako u verze před faceliftem

Nabídka motorizací zahrnuje dobře známé čtyřválcové jednotky 2.0 TDI. U dvou nejslabších motorů došlo ke zvýšení jejich výkonu – základ nyní nemá 84, ale 90 koní a namísto verze o výkonu 102 koní je tu hned 110 koní; verze o výkonu 150 a 190 koní jsou totožné.

Všechny motorizace plní novou emisní normu Euro-6d Temp. Verze 150 a 190 k lze mít s pohonem všech kol a dvouspojkovým automatem DSG (nejsilnější verze jej má standardně).

Ve spolupráci s německou firmou ABT přichází i elektrická verze, která má kapacitu baterií 38,8 nebo 77,6 kWh a nabízí dojezd na jedno nabití až 400 kilometrů. Elektromotor nabízí výkon 82 kW (112 k). Prodejní ceny zatím Volkswagen neoznámil, omlazená verze se začne prodávat na podzim letošního roku.

autowebAUTOWEBaUtOwEb