Článek
Závodní šampionát Electric GT tu bude co nevidět. O volbě aut nebylo pochyb, Tesla S byla jasnou volbou. Jen se dlouho netušilo, proč by organizátoři měli závodit s modelem P85+, jak slibovali. V té době již byl na trhu model P100D se 100 kWh akumulátorem, který nakonec opravdu poslouží jako základ pro stavbu závodních speciálů. Tesla získá výkon 778 koní a točivý moment 995 Nm, ponechá si ale akumulátor o váze 351 kg, což bude trochu limitující.
Naproti tomu ale přijde o většinu zbytečností v interiéru, které na dráze stejně nepotřebujete a tak závodní verze zhubla oproti luxusnímu sedanu na silnice dalších 500 kg. I když velký dotykový displej v autě zůstal dál. Závodní speciály obují pneumatiky Pirelli P Zero. Díky novému nastavení se na stovku dostanou za pouhé dvě sekundy, čímž o desetinu překonají i nejrychlejší Formule 1 nebo silniční motocykly. Navíc v Tesle zažijí závodníci při startu přetížení až 1,36 G, takže to asi nebude šampionát pro slečinky. Jen ten zvuk nebude moc závodní. Ovšem od doby, co už v ef-jedničkách nemáme V10, si stejně musíme na závody se špatným soundtrackem zvykat.