Hlavní obsah

DS 7 Crossback: Vstupenka Citroenu do luxusnějšího světa

Foto: Archiv Garáž.cz
1. 3. 2017

Největší a nejdražší DéeSko se představuje jen pár dní před zahájením autosalonu v Ženevě. Pro francouzský Citroen znamená evropské spuštění nového brandu i první plnohodnotné SUV.

Článek

První půlka tiskové zprávy do posledních podrobností rozebírá LED světla s luxusními krystalky a denní svícení v charakteristickém designu, které vás po odemčení auta přivítá malým tanečkem. Popis nového DS se soustředí hlavně na designové volby, výběrové materiály a stylová řešení, takže by vám předem mělo být jasné, čím chce tohle auto být. Vzpomínáte na nejrůznější edice Citroenu DS3, které vymýšleli módní návrháři, odívající malý hatchback do stejných materiálů jako své kabelky? Tak DS 7 Crossback bude trochu větší, ale pořád kabelka o délce 4,57 metru, šířce 1,89 metru a výšce 1,62 metru.

Foto: Archiv Garáž.cz

Individualizace je obrovská, můžete si nechat zabalit volant do výběrové kůže, řadit kusem průhledného krystalu, nechat si palubní desku ochromovat technikou ze šestnáctého století a sedadla prošít perlami. A ne, nedělám si legraci. Tohle všechno je opravdu v nabídce. Bude díky tomu auto lépe jezdit? Nikoliv, ale prý můžete mít alespoň pocit, že jste přímo uprostřed pařížské módní přehlídky nejvyššího kalibru.

Foto: Archiv Garáž.cz

Pojďme se raději podívat pod kapotu. DS 7 Crossback se v Ženevě představí s hybridem E-TENSE, který má pohon všech kol, dvousetkoňový benzínový motor, dva elektromotory, každý o o výkonu 109 koní, a 90 kW baterku. Zavařila se vám z toho kalkulačka? Nám taky, takže budeme věřit oficiálnímu údaji o kombinovaném výkonu 300 koní, který s pomocí osmistupňového automatu krotíte ve třech jízdních režimech. Čistě na elektriku ujede DS 7 Crossback jen 38 km, ale nabíjení z běžné zásuvky trvá jen 4,5 hodiny.

Foto: Archiv Garáž.cz

Nutno znovu připomenout, že je to hybrid, takže se vždy můžete spolehnout na dvousetkoňový benzíňák nebo si rovnou pořídit běžnou verzi, která bude k mání s osvědčenými THP benzíny o výkonu 225 a 180 koní, nebo zelenější jednotkou PureTech o výkonu 130 koní. K dispozici jsou i BlueHDi diesely se 130 a 180 koňskými silami.

Foto: Archiv Garáž.cz

Ještě něco? DS 7 Crossback se chlubí tím, že si můžete vybrat jestli budete řídit, nebo se jen povezete, ale jeho DS 7 Connected Pilot je jen sladkou marketingovou omáčkou, protože hlídání jízdních pruhů a možnost automatické korekce do rychlosti 80 km/h, v kombinaci s adaptivním tempomatem, detekcí únavy a automatickým bržděním před překážkami, jsou dnes celkem běžnou výbavou a do skutečné autonomie mají daleko. Po dojezdu se DS 7 zaparkuje bez nutnosti jakéhokoliv zásahu řidiče, což je bezesporu příjemné, ale "nechat se vézt" si představujeme trochu jinak.

Foto: Archiv Garáž.cz

Ani na vteřinu ovšem nepochybujeme, že se na tohle přerostlé baculaté zboží najdou zákazníci. Hlavním trhem je logicky Čína, ostatně DS 7 se bude vyrábět ve francouzské továrně v Mulhouse, ale především pak v té čínské v Shenzenu.

Reklama

Sdílejte článek