Hlavní obsah

Cadillac s přehledem vyhrál čtyřiadvacetihodinovku v Daytoně

Foto: Archiv Garáž.cz

Cadillac nenahání německou konkurenci jen v oblasti prémiových sedanů. Automobilka teď zatlačila i na vývoj závodních placek a po letech se vrátila do závodních prototypů. Kde jinde se pořádně předvést než na domácím poli. A v Daytoně se výsledky dostavily.

Článek

Cadillac DPi-V.R. má možná divné jméno, ale měli byste si ho zapamatovat. Už ve volných trénincích před Daytonou zajížděl tenhle závoďák nejrychlejší časy a následně se k nim přidala i spolehlivost a schopnost pilotů kroužit konzistentní časy. Cadillac bral první a druhé místo, následovaný Nissanem, Orecou a Ligierem. Ano, dalo se očekávat, že Cadillac všechny trumfne - na základ od Dallary namontoval osvědčený osmiválec z CTS-V (resp. Corvette Z06) a zvítězil, ačkoliv tlačenice na prvních dvou místech se neobešla bez kontroverze - deset minut před koncem se oba Cadillacy při předjíždění ťukly tak nešťastně, že Taylor otočil Albuquerqueho do hodin. Albuquerque se hecnul a nakonec Taylora dojel na rozdíl 0,6 sekundy a skončil druhý. Na penalizaci ovšem nedošlo a pořadí zůstalo jak je, s čímž se někteří fanoušci těžko smiřují. Faktem ale zůstává, že Cadillac postavil solidní auto - uvidíme, jestli si s ním troufne do Le Mans. Když tam byl v roce 2000 Taylor sr. (majitel vítězné závodní stáje a současně tak i otec dvou vítězů letošní Daytony), nedopadlo to zrovna šťastně, ale letos by mohl v kategorii LMP2 bodovat. Tak uvidíme.

Foto: Archiv Garáž.cz

Druhou kategorii, Daytona Le Mans, ovládli právě vítězové z Le Mans - posádka továrního Fordu GT, ačkoliv to bylo jen o fous před dorážejícím Porsche 911 RSR (o tři sekundy), Ferrari 488 GTE (pozadu jen o další 0,09 s!) a Corvette C7.R - až za tímhle shlukem dorazil další Ford GT a třetí se řadil za další 911 RSR. Tenhle souboj patřil k nejnapínavějším, ačkoliv německý souboj v kategorii GTD stál taky za to - Porsche 911 GT3R ujelo o pouhé tři desetinky Audi R8 LMS a tuhle dvojici s pětivteřinovým mankem následoval AMG GT3 v těsném závěsu s další R8 a Acurou NSX GT3. Jestli nemáte celý den, podívejte se ze záznamu alespoň na poslední hodinku. Právě díky těsným dojezdům a vyrovnanému závodnickému poli to stojí za to. 

Reklama

Načítám