Hlavní obsah

BMW M5 a Mercedes-AMG E63 S. Když Mercedes válcuje BMW

26. 3. 2018

Už jednou jsme podobný souboj viděli. Šlo o srovnání dieselových motorů v luxusních sedanech této dvojice. I tady vyhrál Mercedes a začíná to vypadat, že BMW pomaličku ztrácí pozici sportovního krále.

Článek

Tenkrát šlo však o luxusní pohodlné limuzíny, teď už je to souboj na ostří nože dvou supersedanů střední třídy. Dokonce největších rivalů se velmi podobnou technikou. Obě auta mají pod kapotou přeplňované osmiválce s výkonem lehce přes 600 koní a obě auta mají inteligentní pohon všech čtyř kol, který lze jednoduchým stiskem tlačítka proměnit v zábavnou zadokolku. Obě auta můžeme také stále považovat za novinky s tím, že BMW M5 je přeci jen o nějaký ten půl rok novější. Kdo z vás chce vidět, jak funguje inteligentní čtyřkolka u Mercedesu, může se níže podívat na náš podrobný test, při kterém jsme model E63 S 4MATIC+ potrápili na polygonu firmy Max Cars v Příbrami.

Zahraniční novináři z portálu Carwow nyní připravili přímé srovnání obou vozů na letišti. Začali s klasickým drag racem, pak pokračovali testem brzd a nakonec s pružným zrychlením. Na tohle porovnání jsem byl hodně zvědaví, protože s novou M5 jsem ještě neměl možnost jezdit. A počítal jsem s tím, že M5 svého konkurenta bez problémů zkolí. Bohužel se tak nestalo a ve všech disciplínách Mercedes-AMG E63 S vyhrál. V drag race dokonce dvakrát, jak v základním nastavení čtyřkolek, tak i ve sportovním režimu pohonu všech čtyř kol. U brzd to nebylo jednoznačné a spíše to vypadalo, že Mercedes začal brzdit o něco dříve. Jenže to nic neznamená, i tak by BMW prohrálo v poměru 2:1.

Možná si říkáte, že si to BMW vyžehlí z pohledu jízdních vlastností, ale ani tady na tom Mercedes není vůbec špatně. Naopak mě a celou redakci překvapil, dokonce jsme byli u vytržení z toho, jak sportovní E63 S dokáže být. Umí házet zadkem jak ve čtyřkolkce, tak v režimu Drift, když zapojí pouze zadní nápravu a dokáže nabídnout i zpětnou vazbu. Oproti předchozí generaci je to obrovský skok. Zatím nám nezbývá nic jiného, než věřit tomuto videu, ale finální obrázek si uděláme, až si novou BMW M5 vyzkoušíme.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama