Hlavní obsah
záhlaví
Hlavní obsah

Automobilovým značkám z pohledu hodnoty vévodí opět Toyota

Foto: Toyota

Toyota Mirai

Tak jako každý rok, vydal i letos magazín Forbes svůj průzkum, mapující nejhodnotnější značky světa. A vedle zaběhnutých gigantů, většinou ze světa IT, objevují se v žebříčku pochopitelně i automobilky. Do první desítky se ovšem dostala jen jediná. Jako již tradičně se jedná o japonskou Toyotu na devátém místě.

Článek

Je každopádně nutné podotknout, že si automobilky celkově v žebříčku mírně pohoršily. Toyota sice zůstala na místě devátém, takže obhájila svou pozici z loňska, ovšem v předchozím roce 2017 byla dokonce osmá. Letošní hodnota značky je vyčíslena na 44,6 miliardy dolarů, což je prakticky shodné s loňským výsledkem.

A jak si stojí zbytek automobilek v žebříčku nejhodnotnějších značek světa? Jak už bylo řečeno, celkově šly automobilky v žebříčku trochu dolů, což značí mírný pokles zájmu o auta a jejich trh. Pořadí značek se prakticky neměnilo, jedinou výjimkou je Porsche, které předstihlo americký Chevrolet.

  • 17. Mercedes-Benz 33,2 miliardy dolarů (loni 13. místo)
  • 21. BMW 29,8 miliardy dolarů (loni 20. místo)
  • 28. Honda 25,8 miliardy dolarů (loni 24. místo)
  • 41. Audi 14,2 miliardy dolarů (loni 37. místo)
  • 48. Ford 13 miliard dolarů (loni 42. místo)
  • 62. Porsche 11 miliard dolarů (loni 58. místo)
  • 63. Chevrolet 10,7 miliardy dolarů (loni 56. místo)
  • 72. Lexus 9,6 miliardy dolarů (loni 69. místo)
  • 81. Nissan 8,9 miliardy dolarů (loni 70. místo)
  • 94. Hyundai 8,1 miliardy dolarů (loni 75. místo)

Ptáte se, jaké značky potom opanovaly vrchol žebříčku? Pořadí je hodně podobné loňskému stavu, a vládnou hlavně IT firmy. Jako vůbec první si stojí Apple, za ním potom Google a třetí je Microsoft.

Foto: Forbes

Deset nejhodnotnějších značek podle magazínu Forbes

V první desítce dále nechybí gigantický internetový obchod Amazon, sociální síť Facebook, nápojový gigant Coca Cola, ale ani Samsung, Disney nebo McDonalds.

Reklama

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.