Hlavní obsah

Automobilovým značkám z pohledu hodnoty vévodí opět Toyota

Foto: Toyota

Toyota Mirai

Tak jako každý rok, vydal i letos magazín Forbes svůj průzkum, mapující nejhodnotnější značky světa. A vedle zaběhnutých gigantů, většinou ze světa IT, objevují se v žebříčku pochopitelně i automobilky. Do první desítky se ovšem dostala jen jediná. Jako již tradičně se jedná o japonskou Toyotu na devátém místě.

Článek

Je každopádně nutné podotknout, že si automobilky celkově v žebříčku mírně pohoršily. Toyota sice zůstala na místě devátém, takže obhájila svou pozici z loňska, ovšem v předchozím roce 2017 byla dokonce osmá. Letošní hodnota značky je vyčíslena na 44,6 miliardy dolarů, což je prakticky shodné s loňským výsledkem.

A jak si stojí zbytek automobilek v žebříčku nejhodnotnějších značek světa? Jak už bylo řečeno, celkově šly automobilky v žebříčku trochu dolů, což značí mírný pokles zájmu o auta a jejich trh. Pořadí značek se prakticky neměnilo, jedinou výjimkou je Porsche, které předstihlo americký Chevrolet.

  • 17. Mercedes-Benz 33,2 miliardy dolarů (loni 13. místo)
  • 21. BMW 29,8 miliardy dolarů (loni 20. místo)
  • 28. Honda 25,8 miliardy dolarů (loni 24. místo)
  • 41. Audi 14,2 miliardy dolarů (loni 37. místo)
  • 48. Ford 13 miliard dolarů (loni 42. místo)
  • 62. Porsche 11 miliard dolarů (loni 58. místo)
  • 63. Chevrolet 10,7 miliardy dolarů (loni 56. místo)
  • 72. Lexus 9,6 miliardy dolarů (loni 69. místo)
  • 81. Nissan 8,9 miliardy dolarů (loni 70. místo)
  • 94. Hyundai 8,1 miliardy dolarů (loni 75. místo)

Ptáte se, jaké značky potom opanovaly vrchol žebříčku? Pořadí je hodně podobné loňskému stavu, a vládnou hlavně IT firmy. Jako vůbec první si stojí Apple, za ním potom Google a třetí je Microsoft.

Foto: Forbes

Deset nejhodnotnějších značek podle magazínu Forbes

V první desítce dále nechybí gigantický internetový obchod Amazon, sociální síť Facebook, nápojový gigant Coca Cola, ale ani Samsung, Disney nebo McDonalds.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama