Hlavní obsah

Audi vzkřísí pro luxusní A8 odkaz automobilky Horch

Foto: Audi

Audi A8

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Když Mercedes před časem obnovil legendární značku Maybach coby svou superluxusní divizi, zdálo se to jako dobrý nápad a ty se rychle rozkřiknou. Podle magazínu Automotive News se chystá podobnou cestou vydat také Audi a pro nejokázalejší provedení limuzíny A8 míní vytáhnout na světlo světa jméno, které možná spousta lidí nezná - prapůvodního zakladatele Augusta Horcha.

Článek

Psal se přelom devatenáctého a dvacátého století, když se rozhodl August Horch se svým společníkem založit automobilovou manufakturu Horch & Cie. Motorwagenwerke AG. Jenže došlo k neshodám s tehdejším finančním ředitelem, Horch ji opustil a založil druhou automobilku se svým jménem – August Horch Automobilwerke GmbH. Tady ovšem nastal drobný problém, protože na použití svého příjmení v názvu značky paradoxně neměl práva. Nechal si proto poradit, aby jej  (přeložil do latiny. A tak vznikla značka Audi.

Historie této německé automobilky je docela pestrá. V roce 1932 se dala s původní značkou Horch do spolupráce, k níž přibrala ještě značky DKW a Wanderer. Vznikla tak společnost Auto Union, později po válce vlastněná Daimler-Benzem a v roce 1965 odkoupená Volkswagenem. Není to mimochodem dlouho, co se objevily spekulace o přejmenování celého koncernu právě na Auto Union.

Nechme teď ovšem stranou majetkové poměry, obchodní podíly a celou řadu jmen a letopočtů, které se v komplikované historii současného koncernu vyskytují. Důležité je, že zatímco bylo Audi koncem šedesátých let obnoveno do současné podoby, prapůvodní název Horch zůstal na dlouho zapomenut. Až dosud.

Pokud se potvrdí zvěsti kolující po internetu, Horch se skutečně vrátí. Nebude se ovšem jednat o celou automobilku, případně divizi se samostatně vyráběnými modely. Místo toho, aby se Audi vydalo cestou kupříkladu Seatu se sportovně laděnou značkou Cupra, využije název Horch pouze pro vrcholně vybavenou verzi limuzíny A8.

Až dojde současná generace do fáze faceliftu, což potrvá ještě minimálně dva nebo tři roky, vyjede s novou vrcholnou výbavou nazvanou právě Horch. Prodloužení podvozku oproti normálu, tak jak to má třeba Mercedes-Maybach, sice není na pořadu dne, ale jinak se dočkáme řady změn v interiéru i exteriéru.

Foto: Shutterstock

Horch 853 z roku 1936 vystavený v muzeu v lotyšském městě Riga

Základem bude klasická A8 pravděpodobně na prodloužené platformě „L“, ale vybavená speciálními barvami, jinými koly, dost možná i historickými logy Horch na C-sloupcích. Uvnitř se dále objeví nová „ultraluxusní“ výbava, ačkoliv konkrétní prvky zmíněny nebyly a spíš než funkční vymoženosti očekáváme hlavně exotické materiály a designové prvky.

Patřičný luxus by se měl objevit taky pod kapotou. Zde poslouží jednak čtyřlitrový osmiválec naladěný na výkon 460 koní, jednak i vrcholný šestilitrový dvanáctiválec. Dvěma turby přeplňovaný motor pochází od sesterského Bentleye a pro účely A8 byl podladěn na 585 koní výkonu.

Je ovšem možné, že se A8 „Horch“ pochlubí ještě vyšším výkonem. Konkrétní detaily se snad dozvíme s tím, jak se přiblíží facelift současné generace. Už teď jsme docela zvědaví.

Reklama

Související témata:
Načítám