Hlavní obsah

Ženeva 2019: AMG GT R Roadster je supersport nahoře bez

Foto: Mercedes AMG

Mercedes AMG GT R Roadster

4. 3. 2019

Jen pár hodin před oficiálním vypuknutím ženevského autosalonu odhalil Mercedes novou bestii, kterou si zamilují hlavně příznivci léta a větru ve vlasech. Mercedes-AMG GT R Roadster je jedním z mála zástupců těch opravdu sportovních aut, která budou v Ženevě k dispozici.

Článek

Je dokonalé, zatraceně rychlé a budete ho chtít! Přesně taková je definice tohoto zatraceně stylového Roadsteru od AMG. Novinka vychází kupé GT R, se kterým má společného opravdu hodně. Totožný je design, ale i technika. Jediný výraznější rozdíl tak najdeme v té skládací střeše. Ovšem pokud vás teď napadlo, že by snad tento Roadster měl nějaký větší problém s nadváhou, protože mechanismus skládání střechy bývá velmi těžký, spletli byste se. Mercedes AMG na celou konstrukci použil hlavně hořčík a hliník, tedy pevné, ale zároveň lehké materiály.

Mimochodem, jakkoliv jsou kabriolety nebo roadstery určeny hlavně pro kochání se okolní krajinou a užívání si pohodové jízdy, AMG GT R Roadster je v prvé řadě hlavně sportovním autem. Sama automobilka s tím počítala už při výrobě, proto mu do vínku věnovala velkou spoustu aerodynamických prvků, ale také třeba karbonový spoiler, který se automaticky aktivuje při překročení rychlosti 80 km/h v režimu Race. Jeho prací je usměrnit proudění vzduchu tak, aby auto mělo co možná nejnižší odpor a zároveň ideální přítlak k silnici. Tohle nezní jako „kochací“ kabriolet, co říkáte?

Nezní tak ani pohonná jednotka, protože u AMG vsadili na V8 se dvěma turbodmychadly o objemu 4 litrů, jejíž výkon je 585 koní a točivý moment rovných 700 Nm. Tyto hodnota výhradně na zadní kola posílá dvouspojková převodovka se složitým označením AMG Speedshift DCT 7G, přičemž by vás mohlo zajímat, že první převodový stupeň je delší a ten poslední, tedy sedmý, zase delší. No, co si budeme povídat, ani tyto hodnoty neříkají nic o tom, že s AMG GT R Roadster si bude možné užívat klidné nedělní vyjížďky. Spíše to vidíme na turistické jízdy třeba na Nürburgringu.

Právě tam mu bude podle nás asi nejlépe, protože konečná hmotnost auta se zastavila na velmi slušných 1 635 kilogramech, což je na roadster opravdu zatraceně dobré. Mercedes AMG k tomu přidal lepivé pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2, přičemž vpředu jsou v rozměru 275/35 R19 a vzadu zase 325/30 ZR20. No, spíše, než o pneumatiky jde o tenké slupky od banánu, ale zrovna tyto gumy jsou moc dobře známé tím, že drží tak, až tím takřka popírají fyzikální zákony. Pokud se hodláte posílit řady vlastníků vpravdě jedinečného auta, pak moc neotálejte. Mercedes AMG má v plánu vyrobit jen 750 kusů, přičemž jejich cena nebude asi z těch nejlevnějších. Ale co si budeme povídat, tohle auto bude stát za každou utracenou korunu.

autowebAUTOWEBaUtOwEb