Hlavní obsah
záhlaví
Hlavní obsah

Alpine V6 Turbo – Zapomenutá střela

Foto: Archiv Garáž.cz
5. 8. 2017

Historie automobilky Alpine je bohatší, než jen rallyové typy A110 a A310, případně speciál A442 pro Le Mans. Značka ale přežila i 80. léta díky moderním uhlazeným kupé, jakým bylo právě V6 Turbo interně označované jako A510

Článek

Jean Rédélé byl prodejcem a úpravcem Renaultů, na jejichž základech stavěl svá překrásná kupé. Od roku 1971 přišly na trh hranaté modely, prvním v řadě byl typ A310. Od roku 1985 se prodával model A500, který tvarově na předchůdce navázal.

Foto: Archiv Garáž.cz

Nešlo už ovšem o ostrý hbitý sporťák, ale spíše o pohodlné rychlé GT. S podélně umístěným motorem za zadní nápravou mělo velké francouzské kupé 60 % hmotnosti na zadní polovině auta a jízdními vlastnostmi konkurovalo slavnému Porsche 911. Ostatně i pro nedávno představený model Alpine je Porsche hlavním konkurentem.

Foto: Archiv Garáž.cz

Moderní laminátová karoserie spočívá na ocelovém rámu. Ukrývá v sobě luxusní kožený interiér s nezbytnými ukazateli tlaku turbodmychadla a oleje. Vzadu je vidlicový šestiválec 2,5 litru s výkonem 185 koní (bez katalyzátoru až 200 koní) a točivým momentem 292 Nm. Přeplňování obstarává turbodmychadlo Garett T3 s intercoolerem. S manuálním pětikvaltem auto dosahovalo až rychlosti 254 km/h a stovky dosáhlo za 6,9 sekundy.

Foto: Archiv Garáž.cz

Vpředu i vzadu mělo Alpine kvůli ovladatelnosti nezávislé zavěšení a kotoučové brzdy. Za příplatek bylo možné objednat i ABS. Díky lehké přední části se ale nedodávalo s posilovačem řízení. Jízdně bylo Alpine trochu nevyzpytatelné, pro zkušené řidiče ale představovalo zajímavou alternativu k automobilům Porsche.

Foto: Archiv Garáž.cz

Novější modely Alpine dodnes nejsou nejpopulárnějšími z historie automobilky, ale rozhodně mají co nabídnout. Po tomto modelu přišlo v roce 1991 ještě kupé A610, které na lince vydrželo další čtyři roky. Pak značka opustila scénu. Ale nedávno Renault potvrdil její návrat a my stále čekáme na reinkarnaci A110 a moc se na ní těšíme.

Foto: Archiv Garáž.cz

Reklama

Sdílejte článek