Článek
Omlazená „pětka“ se ukázala koncem května a Alpina už nyní představila upravenou verzi. Jako obvykle se liší modifikovaným nárazníkem s dnes již ikonickým nápisem ALPINA, má jiné prahy, čtveřici koncovek výfuku a dvacetipalcová vícepaprsková litá kola. Ta obouvají pneumatiky Pirelli s rozměry 255/35 ZR20 vpředu a 295/30 ZR20 vzadu.
Uvnitř je pak nové kožené čalounění s jemnější kůží a ručním zpracováním. A samozřejmě nechybí decentní loga firmy, která úpravy bavoráků provádí už od šedesátých let a s mnichovskou automobilkou má nadstandardní vztahy.
Na výběr máte dvě verze motorů. Kdo chce diesel, tomu Alpina dodá třílitrový řadový šestiválec, jehož parametry stouply na 300 kW (408 koní) a kulatých 800 Nm točivého momentu. Pro srovnání: základní verze 540d nabízí 250 kW (340 koní) a 700 newtonmetrů v rozmezí 1 750 až 2 250 otáček.
Mocný osmiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly má síly na rozdávání
Zrychlení 0-100 km/h se zlepšilo o 0,2 sekundy, sedan nyní tuto disciplínu zvládne za 4,4 sekundy a po vypnutí omezovače rychlosti se z 250 km/h nyní umí rozjet na 286 km/h. Kombi je nepatrně pomalejší, jede „jenom“ 283 km/h a „stovku“ dá za 4,6 sekundy.
Ještě zajímavější parametry se podařilo dostat u verze B5. Ta vychází z provedení BMW M550i xDrive a namísto 390 kW (530 koní) a 700 Nm (1 800-4 600 otáček). Nyní z motoru dostanete 457 kW (621 koní) a maximum točivého momentu 800 Nm (dostupných již od dvou tisíc otáček). Osmiválec upravený Alpinou tak nabízí parametry téměř stejné jako BMW M5 Competition.
Alpina B5 a D5 S
Alpina B5 a D5 S
Alpina B5 a D5 S
Alpina B5 a D5 S
Alpina B5 a D5 S
Alpina B5 a D5 S
Alpina B5 a D5 S
Alpina B5 a D5 S
BMW ALPINA B5 sedan zvládne akceleraci na 100 km/h za 3,4 sekundy, Touring za 3,6 sekundy. Nejvyšší rychlost činí 330 km/h u sedanu a neméně atraktivních 322 km/h u kombi. Lahůdkou je pak speciálně naladěné výfukové potrubí, které výfukové plyny směřuje do efektních čtyř koncovek.
Obě popisované verze mají motor spřažen výhradně s omistupňovým automatem od ZF (8HP75) a svou sílu přenášejí na všechna čtyři kola. První zákazníci se dočkají v říjnu: osmiválcová B5 stojí 2 942 000 korun a za dieselové provedení si mágové z německého Buchloe účtují 2 312 000 korun.