Hlavní obsah

A nejlepším autem pro české silnice se stává…

Foto: Inkas Armored Vehlicle Manufacturing

Inkas Superior nezastaví vůbec nic – náročný terén, kolony ani zeď

30. 10. 2018

Jaké by mělo být ideální osobní auto pro české silnice? V první řadě pohodlné, protože český asfalt je známý svou různorodou úrovní rozbitosti. Za druhé prostorné, protože jsme zkrátka takový praktický národ. A za třetí odolné, abyste nemuseli každou chvilku řešit nějaký ten škrábanec. Hledáte právě něco takového? Tak už víc nehledejte, máme pro vás ideální řešení!

Článek

Kolony, havárie nebo výmoly, kde klidně necháte celé kolo, do toho všelijací vybrzďovači, myškaři a podobní agresivní řidiči – známe to všichni, zažíváme to na silnicích dnes a denně. Je to taková divočina, že si ukrytí za těmi tenkými plechy a obklopení chytrými elektronickými asistenty stále nepřipadáme dost bezpečně. Čím tedy v takovém prostředí jezdit? Tank se vyloženě nabízí – nic ho nezastaví, je chráněný tlustým pancířem a dělo je lepší než klakson. Jenže taky nejezdí moc rychle, strašně žere, špatně se parkuje a nastupování a vystupování je sportovní výkon. A taky nemá žádný držák na pití. V každodenním provozu skutečná noční můra. My jsme pro vás našli elegantnější řešení!

Přivítejte Inkas Superior, obrněné vozidlo určené pro ozbrojené složky k převozu jednotek (APC, Armored Personnel Carrier) nebo evakuaci zraněných (AMEV, Armoured Medical Evacuation Vehicle) od kanadské firmy zaměřující se na bojové obrněnce a pancéřování silničních aut. Oproti tanku nabízí Inkas Superior řadu užitečných výhod – předně má klasická kola s pneumatikami, takže vám odpadne přezouvání z gumových pásů na ocelové a zpátky. Je taky podstatně rychlejší. Pohání ho šestiválcový turbodiesel s výkonem 330 koní a 1 290 Nm, Superior tak i přes hmotnost 15 tun (T-72 váží masitějších 41 tun) jede až 130 km/h, což na naše silnice bohatě stačí. Z levého pruhu si vás stejně nejspíš nikdo vyblikávat netroufne.

Foto: Inkas Armored Vehlicle Manufacturing

Inkas Superior má 6,9 metru na délku a váží 15 tun, a přesto jede až 130 km/h!

Nástrah českých silnic se bát nemusíte. Běžných výmolů, mimoúrovňových kanálů nebo vyfrézovaných úseků si v téhle obrněné čtyřkolce ani nevšimnete, kolony můžete pohodlně objet po poli (i když vás za to zemědělci nepochválí), a když někde náhodou zabloudíte, nemusíte se trápit s autoatlasem nebo navigací – prostě jen zvolíte přibližný směr a vezmete to přímo za nosem s plynem na podlaze, Inkas Superior si už tu správnou cestu najde sám.

Foto: Inkas Armored Vehlicle Manufacturing

¨Pracoviště řidiče vypadá docela standardně. Až na ochrannou mříž přes čelní sklo a kulomet v přihrádce

S Inkasem vás taky přestanou trápit agresivní řidiči – těch 15 tun oceli a majestátní rozměry (6,9 x 2,5 x 2,8 metru) vás dostanou rovnou na nejvyšší místo v potravním řetězci silnic, takže si na vás troufne jen blázen. A i ten bude muset nejdřív projít přes balistickou ochranu úrovně 7, čili stejnou, jakou mají vojenská vozidla NATO. Nic pod ráži 7,62 mm na vás nemá šanci, granáty vás taky moc nemusí trápit. Snad jen tanku bychom raději uhnuli z cesty, ale těch denně zase tolik nepotkáváme. Prostornost je taky zaručena, Superior ve svých obrněných útrobách pohodlně odveze až 14 lidí, takže nacpat do něj tašky s nákupem z obchoďáku nebo pár krabic z Ikea určitě nebude problém.

Tomuhle autu vážně nic nechybí a my ho moc chceme! A vy teď nejspíš taky – rádi bychom vám řekli cenovku, ale ta je pouze na doptání u výrobce, protože je celý vůz modifikovatelný podle konkrétního přání zákazníka. Chcete termokamery, nouzové osvětlení, pluh na prorážení bariér nebo dodatečnou ochranu před rozvášněnými davy? Můžete mít prakticky cokoliv, kanadská firma auto ráda přizpůsobí vašim přáním. A ani nemusíte být součástí bezpečnostních složek nebo diktátor země třetího světa, můžete ho klidně mít i jako civilní osoba obávající se o své bezpečí, takže na české silnice je to vážně ideální volba. Jen do McDrive se vám bude asi zajíždět trošku hůř…

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama