Hlavní obsah

Volkswagen T-ROC 2,0 TSI 4MOTION umí město, terén i zatáčky

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nejnovější přírůstek automobilky Volkswagen jsme si prohlédli před dvěma měsíci a teď nastal čas si ho vyzkoušet. Volkswagen potvrzuje, že se odhodlal vystoupit ze stínu designové šedi a chce si hrát. A to nejen z pohledu designu.

Článek

Volkswagen je jednou z automobilek, která ukazuje, jak důležitá je kategorie SUV. Za posledních 15 let prodal na 4 miliony vozů této třídy a nový T-ROC už je šestým modelem v nabídce. A nebude poslední. V následujících několika letech se počítá, že se prodej těchto vozů zvedne téměř o polovinu, takže je potřeba být připraven. T-ROC je navíc modelem, který přináší nový designový jazyk, podle něhož se představí další tři modely - T-CROS, Touareg, ale také první elektrické SUV značky I.D. Crozz.

Foto: Archiv Garáž.cz

A současný přístup Volkswagenu k designu se mi líbí. Už nechce slepě zůstávat v konzervativní ulitě, kde všechny modely následují ztvárnění nové generace modelu Golf. Dokonce se Volkswagen nebojí udělat auto, které nehledí pouze na praktičnost a prostornost, ale nabízí také trošku stylu a individualizace. I podruhé, na mezinárodní prezentaci, se nám potvrdilo, že se nám T-ROC hodně líbí. Přichází s výrazně odlišnou přední částí, která má dvě oblasti. Tedy rozměrnou masku chladiče, do které jsou zakomponovány světlomety a ve spodní části je lemována chromovanou lištou. Další zajímavým prvkem je oblast na krajích předního nárazníku, kde jsou výřezy tvořící diodové svícení a blinkry. 

Foto: Archiv Garáž.cz

Boční profil z části připomíná velké americké SUV Atlas a Teramont, které mají stejně jako T-ROC zakulacené a vyboulené blatníky, na které navazuje výraznější prolis na celém boku. Design celkově kombinuje ostřeji řezané linky, pár oblin a hodně výrazné prolisy. Zvláště na kapotě a zadní části je to vidět. Zadní část je celkově nejhezčí. Líbí se mi pozvolně klesající stěna pátých dveří, kterou v oblasti světel ukončí další vystupující linka a následně jdou dveře kolmo dolů. Charakteristickým prvkem je také chromovaná lišta, která kopíruje linku střechy a dveří. 

Foto: Archiv Garáž.cz

Uvnitř jsem našel asi největší mínus, kterým jsou lacině působící plasty. Je to škoda, protože jinak je interiér přehledný, ovládání intuitivní a také kvalitní. Plasty se naštěstí na kvalitě zpracování nepodepsaly. Interiér vpředu rozděluje pás leskle lakovaného plastu, který můžete mít v různých barvách včetné té, kterou máte na karosérii. Příjemné je natočení středového tunelu směrem k řidiči. Vlastně celá přístrojová deska je soustředěná na řidiče. 

Horší plasty ale Volkswagen T-ROC vyvažuje prostorným interiér. Zavazadlový prostor má objem 445 litrů v základním provedení, po složení sedaček v poměru 60:40 ho zvětšíte na 1 290 litrů. Přijde mi trošku mělký a s vyšší nakládací hranou, ale dle mého názoru plně dostačuje. Nadprůměrně místa nabízí T-ROC na zadních sedačkách. Pro jistotu jsem na to použil našeho kameramana, který měří 183 cm. Nastavil si řidičovu sedačku na svoji postavu a sedl si za sebe. Měl nejen dostatek prostoru před koleny, ale také nad hlavou. 

Foto: Archiv Garáž.cz

Zároveň musím pochválit tvarování zadních sedaček. Pro dva cestující mají šikovné vybrání sedáku i opěradla, které zařídí, že tam v zatáčkách nebudete lítat ze strany na stranu. Odkládacích prostorů je dostatek, jen mi vzadu chyběly zásuvky USB pro dobíjení. To bych už dnes považoval za samozřejmost. 

Nicméně design i interiér jsme už viděli na statické prezentaci, takže největší otázkou byly jízdní vlastnosti. Volkswagen to u modelu T-ROC z pohledu motorizací a techniky zjednodušil. K dispozici bude šest variant motorů, tři zážehové a tři vznětové vždy s výkony 115, 150 nebo 190 koní. U benzínu tvoří základ přeplňovaný tříválec 1.0 TSI, nad ním bude nový motor 1.5 TSI EVO s vypínáním válců a vrcholem pak přeplňovaný dvoulitr. U dieselů budou k dispozici dva motory. Základ nabídne čtyřválec 1,6 TDI 115 k a pak dvakrát 2,0 TDI 150 a 190 k. Pohon všech kol budou mít vždy dva nejsilnější motory a kombinovat je bude možné se šestistupňovou manuální nebo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG.

Foto: Archiv Garáž.cz

Já jsem si k prvním jízdním dojmům vybral nejlepší zážehovou variantu, tedy přeplňovanu čtyřválec 2,0 TSI s pohonem všech kol 4MOTION a převodovkou DSG. Důležité je zmínit, že šlo o auto ve variantě SPORT, která má větší 19palcová kola a širší pneumatiky. A to bylo hodně znát. Trošku jsem se bál, jestli nebude T-ROC až příliš tvrdý, ale podvozek mě příjemně překvapil. Byť nebylo v okolí Lisabonu příliš děravých silnic, tak nějaké nerovnosti jsme našli. T-ROC je tuhý, ale ne tvrdý. Dokáže se pohupovat na asfaltových vlnách, ale do zatáček se příliš nenaklání. Navíc je podvozek velmi dobře odhlučněný a do interiéru se nepřenášejí rázy. V zatáčkách se i díky širším pneumatikách chová hodně neutrálně. Za volantem působí velmi lehce, byť není úplně nejlehčí. Naše dvoulitrová varianta má hmotnost 1 495 kg. 

Foto: Archiv Garáž.cz

Takže T-ROC zvládne pohodové ježdění, ale i trošku ostřejší zacházení v zatáčkách, ke kterému vybízel silný dvoulitr. Byl by to motor, který bych si do nového kompaktního SUV vybral. K životu přichází o trošku později, někdy okolo 2 500 otáček, ale pak pěkně zatahuje a má příjemný jadrný zvuk. Ano, kultivovanost motoru je trošku slabší, ale v případě zážehové jednotky mi to vůbec nevadilo. Vcelku dobře se poslouchala. Ohledně spotřeby nejsem schopen podat relevantní hodnocení, protože jsem z větší části využíval potenciálu motoru. 

Foto: Archiv Garáž.cz

Nakonec jsem chtěl vyzkoušet i schopnosti pohonu všech čtyř kol. Trochu jsem se bál o světlou výšku, která na první pohled vypadá slušná, ale podle údajů výrobce je to "pouhých" 16,1 cm. Nicméně to ničemu nevadí, protože T-ROC má minimální převisy, takže terén zvládá velmi dobře. Dokonce jsme zkusili v poslední době hodně oblíbené křížení náprav. I když dáte dvě kola do kříže do vzduchu, tak se z toho dostane. Takže s Volkswagenem T-ROC se nemusíte bát do mírného terénu, který zvládne levou zadní. 

Foto: Archiv Garáž.cz

Musím říct, že Volkswagen T-ROC je v rámci novinek jedním z velmi příjemných překvapení. Vypadá velmi dobře, interiér dokáže být i praktický a jízdní vlastnosti jsou vynikající. Určitě bude cílem většinou něžného pohlaví, ale odvede dobrou práci ve většině oblastí. Na závěr musím říct něco k výbavám. U nás v České republice se bude prodávat ve čtyřech výbavách T-ROC, SPORT, STYLE A R-LINE. Předprodej byl už odstartován a základní cena za 1,0 TSI je 452 900 Kč. Ve výbavách najdete všechny dostupné komfortní či bezpečnostní prvky, které známe z větších vozů. Volkswagen T-ROC ode mě dostává palec nahoru. 

Foto: Archiv Garáž.cz

Technické údaje: Volkswagen T-ROC 2,0 TSI 4MOTION

Motorzážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem1984 ccm
Výkon140 kW (190 k)/4180-6000
Točivý moment320 Nm/1500-4180
Převodovka7stupňová dvouspojková DSG
Maximální rychlost216 km/h
Zrychlení 0 - 100 km/h7,2 s
Provozní hmotnost1495 kg
Rozměry (dxšxv)4234x1819x1573 mm
Rozvor2590 mm
Světlá výška16,1 cm
Objem zavazadlového prostoru445/1290 l
Průměrná spotřeba6,7 l/100 km
Objem palivové nádrže55 l

Reklama

Načítám