Filip Mareš měl snovou sezónu. Podařilo se mu uspět v Evropě, kde skvěle reprezentoval nejen českou republiku, ale také Autoklub s jeho projektem Autoklub Peugeot Rally Talent. S Peugeotem 208 R2 a vcelku nízkým rozpočtem bojoval proti dvojici mladíků, kteří seděli v továrních Opelech Adam R2. Nevedl si vůbec špatně, když ještě před posledním závodem bojoval o první místo v šampionátu ERC. Nakonec z toho bylo 3 místo v kategorii jezdců do 27 let a 2 místo v celkovém hodnocení jezdců jezdících s jednou poháněnou nápravou. 

V mezinárodním mistrovství České republiky to bylo ještě lepší. Tam vyhrál jak kategorii 6, tak také celkové hodnocení předokolek. Filip Mareš sklidil úspěch, ale ještě se pojede porovnat s náročnou francouzskou konkurencí na Rallye du Var, kde bude chtít vyhrát soutěž francouzského Peugeot 208 R2 Cupu. Nebude to mít jednoduché, protože konkurence bude přímo obrovská. 

Ještě před tím si Filip Mareš zajel zatrénovat do Bělé pod Bezdězem, kde se posadil do jedné hodně rychlé a ostré čtyřkolky. Tuto nabídku dostal od svého kamaráda a podporovatele Jirky Kalisty ze společnosti Sportgarage, která se věnuje sportovním a závodním autům. Jirka vytáhl Mitsubishi Lancer EVO VI pro skupinu A a Filipa nechal okusit chování výkonné čtyřkolky.

Bylo to náročné, protože večer před testem pršelo a asfalt byl hodně uklouzaný. Filipovi však stačila jedna půlhodinová jízda, aby se dostal do tempa a všechny zúčastněné ohromoval svým nasazením na mokrém povrchu. Testu byl přítomen také nový výherce projektu Autoklub Peugeot Rally Talent, který se za dozoru Filipa Mareše posadí do závodního speciálu Peugeot 208 R2 v příštím roce. 

A nechtěl nám tímto testem Filip něco naznačit? Posadí se v příštím roce do Peugeotu 208 kategorie R5 s pohonem všech kol? Zatím je všechno ve hvězdách a ani Filip neví, jak jeho sezóna bude pokračovat. Vzhledem k jeho úspěchům si dovolíme zaspekulovat, že se v evropském šampionátu opět posadí do slabší 208 R2 a v Čechách by se mohl objevit a sbírat první zkušenosti s variantou R5.