Článek
Bylo to tenkrát něco za něco, Fabia se sice z trojice Polo-Fabia-Ibiza vyklubala ve třetí generaci na trh jako první, ale na rozdíl od zahraničních sourozenců nemohla profitovat z nové platformy MQB. Ačkoliv to malá škodovka šikovně maskuje větší šířkou a menší výškou, řada technologií novější platformy jí zůstává zapovězená a po vlažném přijetí rychlé verze v druhé generaci jsme si mohli nechat zajít chuť i na RS. Ani facelift v tomhle směru nepřináší povzbuzení. Automobilka sice uvádí na trh limitovanou edici R5 s dosluhující přeplňovanou čtrnáctistovkou, ale není to snad ani chudý příbuzný hothatchového Pola GTI. Běžní zákazníci se tak musí spokojit se 110 koňmi z přeplňovaného litrového benzínu.
Na druhou stranu i přes remcání petrolheadů patří Fabia s přehledem do skupiny nejúspěšnějších modelů značky a prodává se jako housky na krámě. Proč tedy něco měnit na úspěšném receptu, že? I proto neočekávejte od faceliftu převratné změny. Povedený render slibuje mírně odlišnou grafiku předních světlomet a možná i naznačuje plně LED svítilny. K podobné kosmetice dojde i na zadních světlech, ale jinak to vypadá, že křivky mladoboleslavského hatchbacku zůstanou beze změny. V interiéru by se mohl facelift projevit širší nabídkou infotaimentu (hardwarovou i softwarovou) či bezpečnostních asistentů. Hodně se mluví o nějakém novém Simply Clever řešení, tak se nechme překvapit. A to nejdůležitější? Pod kapotu se velmi pravděpodobně žádné nové motory nenastěhují. Když budeme mít štěstí, Fabia nabídne doslova pár koní navíc ze stávajících jednotek. Nuda? Možná, ale rozhodně nuda, co se dobře prodává. A škodovka evidentně vsadí na odvěké pravidlo, že co není rozbité, to je zbytečné spravovat.