Co tedy vlastně přimělo Chevrolet ke změně strategie? Byly to minimálně dvě věci. Chevrolet Corvette Z06 měl 650 koní a tak skvělý podvozek, že na silnici i na okruhu hravě porážel srovnatelné soupeře a dokázal potrápit i mnohem dražšího Vipera. Corvette oproti němu nebyla tak zákeřná a rozhodně byla sofistikovanější, proto ho v prodejích předjela ne o jeden, ale o deset parníků. A v klidu si držela titul nejrychlejšího amerického muscle caru na trhu. Byl tu ovšem jeden háček - špičatý čumák vozu je sice esteticky líbivý a symbolizuje dravost, ale zároveň moc nefandí náporovému chlazení. Plocha mřížky chladiče je tak malá, že se při velké zátěži motor s obřím kompresorem prostě neuchladí. V modelových ročnících 2017/2018 už to Chevrolet řeší robustnějším chlazením a jinou kapotou, pod kterou lépe cirkuluje vzduch, ale pověst Z06 bohužel tímto utrpěla a řada zákazníků si raději koupila slabší model Grand Sport, nebo čekala na něco lepšího. A ono to opravdu přišlo.

Není pochyb o tom, že průšvih se Z06 urychlil příchod ZR1, které jsme se neplánovaně dočkali ještě v této generaci. Zástupci Chevroletu totiž tvrdili, že nám místo ZR1 nadělí v osmé generaci rovnou Corvette s motorem uprostřed, což je něco, o čem se šušká už... no minimálně čtyřicet let, ale teď to zjevně opravdu klapne. To že k tomu máme ještě brutální ZR1 s "tradiční" koncepcí je milý bonus. A tak trochu vydupaný konkurencí, protože po příchodu Hellcatů ztratila Corvette minimálně papírové prvenství. Jistě, Dodge ji trumfnul co do počtu koní, ale na okruhu by ji se svým podvozkem nikdy nepotrápil. Chevrolet si však hodlá díky ZR1 svoji dominanci pojistit.

Nejostřejší Corvette má totiž brutálních 766 koní, 968 N.m a macatý kompresor na poctivém americkém osmiválci o objemu 6,2 litru. Osvědčený recept, který funguje dlouhé dekády, ale nečekejte snad, že by ZR1 byla příliš retro. Ano, můžete ji mít na přání i s manuální převodovkou (sedmistupňovou), ale je to komplexní aerodynamika, opravdu robustní systém chlazení (věříme, že podruhé Chevrolet stejnou chybu neudělá), ale hlavně sofistikovaný magnetický podvozek, který dělá soupeřům vrásky i u vrcholných verzí Camara. Jak se tohle všechno promítá do dynamiky? Z nuly na sto vystřelíte pravděpodobně někde kolem tří sekund a maximálka činí 337 km/h! To asi platí pro verzi s menším křídlem, která je optimalizovaná na rychlost, zatímco High Wing varianta s obřím spoilerem se specializuje na přítlak. A pravděpodobně i na Nordschleife. Tam by ZR1 měla pokořit sedmiminutovou hranici, je to jenom otázka času.

A co za to nadělení? 120 tisíc dolarů, což vůbec není přehnaná suma za krále amerických osvalených aut, nemyslíte? Jedno z nejočekávanějších aut na tamním trhu bude k dispozici už na jaře a o pár měsíců později dorazí i verze bez střechy. Jsme zvědaví, jak si tohle auto povede ve srovnávačkách proti evropské konkurenci. Na rozdíl od Hellcatů na zastaralé platformě má totiž tohle oheň plivající monstrum nejen svaly, ale i mozek.