Článek
Ano, je to trochu řešení problému, který zatím nenastal, protože skútry se svými malými motory jen těžko mohou emisím výrazněji ulevit, ale je jen otázkou času, než si někteří radní po zákazech aut došlápnou i na skútry. A že se jich zejména v centrech italských, francouzských, ale obecně evropských měst prohání čím dál tím víc. Vespa Elletrica se představila na milánském autosalonu a vypadá... no jako Vespa, což je samozřejmě největší tahák. S dojezdem 100 kilometrů jde o stylové a smysluplné městské řešení. Po metropoli toho víc za den nenajedete a menší baterie nediktuje design motocyklu, který může zůstat téměř identický jako u spalovacího bratříčka. Změnu pocítí jenom vaše ušní bubínky a své prozradí i digitální přístrojovka mezi řídítky.
Elektrická Vespa se dá z běžné domácí zásuvky dobít už za čtyři hodiny. A že ji nemáte kde dobíjet? Vyvezte ji výtahem do bytu a připojte ji v předsíni. Absurdní? Můj vídeňský soused si takhle vozí motorku do bytu v devátém patře běžně, ačkoliv jeho důvodem je neochota platit si místo v drahých podzemních garážích. Vespa se mimochodem netají tím, že baterie vydrží max. deset let a po tisíci nabíjecích cyklech (plus mínus tři roky) její kapacita klesne na 80%. Ano, nebude to mnohaletý držák jako její spalovací sestry, ale tak už to bývá. A pokud byste potřebovali větší dojezd, počkejte si na hybrid, který s plnou nádrží zvládne dvojnásobek a nebudete se u něj muset bát, že mu dojde šťáva, protože můžete kdykoliv dotankovat. Hybrid nebo tramvaj, jestli se nějaký "elektromobil" dočká rychlé adopce v centrech měst, bude to tenhle.