Hlavní obsah

Další japonský průšvih: airbagy a teď problém s materiály

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nejde o žádnou maličkost, ale o podvod, který může zejména japonské automobilky strašit na několik let dopředu. Ocel a hliník z obrovských japonských oceláren Kobe totiž není tím, čím se zdá být. A to může znamenat celou řadu nemilých překvapení.

Článek

Ano, na obzoru se rýsuje další -gate, ale v tomhle případě nebude náprava nijak snadná. Zástupci ocelárny Kobe přiznali, že někteří zaměstnanci, ať už úmyslně nebo vlastní nešikovností - to ukáže až důkladné vyšetřování - špatně značili veškerou ocel a hliník, a to prosím skoro po celý rok 2016/2017. Jde o obrovské množství materiálu, který může mít jiné vlastnosti, než je uvedeno, což je samozřejmě obrovský průšvih, protože jde o ocel a hliník, využívané na stavbu automobilů a letadel. A ve hře je všechno od karoserií, po části motorů a pneumatik. Tady všude může nesprávně použitá ocel či hliník nadělat nedozírné škody, případně značně ovlivnit záruční lhůty a schopnosti výrobků.

Foto: Archiv Garáž.cz

Poškozeny jsou momentálně hlavně japonské automobilky, několik evropských a amerických sice pátrá, zda od Kobe neodebraly něco z vadné várky, ale váhá zatím snad jen Ford, Mazda a Daimler už potvrdily, že od oceláren Kobe v daném období nic neobjednávaly. Toyota, Nissan a Honda jsou na tom ovšem hůř a stejně tak je zasaženo celkem pět stovek firem, přičemž číslo nemusí být konečné. Dohledávat tyhle přehmaty vůbec nebude snadné, stejně tak vám nikdo neřekne, jak se špatně použitá ocel zachová. Může to být v pořádku po celou dobu životnosti a může z toho také být nenadálá strukturální závada - v případě aut a letadel tedy dost děsivá představa, že? 

Načítám