Kdybychom měli možnost žónglovat motory a beztrestně je strkat pod kapoty obřích SUV, vymysleli bychom z hlavy hned několik ukázkových sleeperů. Ona je ta matematika vlastně dost snadná - pohon všech kol, pořádný motor a dostatečně robustní zbytek auta, aby to všechno udržel pohromadě, když sešlápnete plyn až na podlahu. Dodge Durango to splňuje, tak proč z něj neudělat něco zábavnějšího? Tady se sluší jen připomenout, že ačkoliv FCA nedopřála Durangu Hellcat - na rozdíl od menšího Grand Cherokee, který ho dostal v rámci vrcholné verze Trackhawk - pořád je tu brutální varianta SRT s osmiválcem o objemu 6,4 litru a výkonem bezmála pět set koní. Ta by měla papírově stačit snad úplně všem, protože dovede sedmimístnou stodolu rozhýbat na stovku pod pět sekund. A to je pořád ještě považováno za více než svižné. Někteří lidé mají ovšem vyšší nároky.

Upřímně, v SRT si můžete dopřát burnouty všemi čtyřmi, královský HEMI soundtrack i brutální akceleraci. Jenže Hellcat to není, že? A tak musíte za tunery z Plum Floored Creations. Pokud máte novější Durango (2014-2017), dostanete pod kapotu rovnou Hellcatí motor se vším všudy, v případě starších vozů je slabší motor dokrmen větším kompresorem (2,9 litru), aby se taktéž došplhal na slibovaných 717 koní. Je to bláznivá rozpustilost za 40 tisíc dolarů, tj. za necelý milion korun. To ale zároveň znamená, že jste pořád pod cenou vrcholných motorizací u srovnatelných vozů od Mercedesu, Audi nebo BMW. Durango logicky nenabízí stejnou úroveň komfortu a zpracování, ale tahle úprava je komplexní, protože zahrnuje i novou převodovku, silnější brzdy, větší kola, širší gumy atd. A pokud chcete být vidět, můžete si dopřát i originální Hellcat samolepky. My bychom se bez nich obešli. Úplně by stačilo základní Durango R/T s vizuálním paketem SRT, což je dárcovské auto, které je pro Hellcat úpravu potřeba. A stojí zhruba tolik, co samotná úprava, čímž se celkově dostáváme na dva miliony korun za sedmimístný povoz s výkonem 717 koní. To je skoro za hubičku.