Článek
Předchozí verze Swiftu Sport tu s námi byla hodně dlouho, částečně i proto, že generační obměna/facelift byla pouhým okem sotva rozeznatelná, takže měl člověk pocit, že je tu s ním Swiftík snad odjakživa. Pod kapotou měl atmosférickou jednašestku, která se hbitě vytáčela, ani pod zátěží překvapivě moc nežrala a měla v sobě zkrátka elán. Ano, 136 koní nebylo moc, ale lehoučká předokolka s rychlým a přesným řazením dokázala i s malým kašpárkem sehrát velké divadlo. Swift Sport přestal už dávno stačit konkurenčním hot hatchům svého segmentu, které atakovaly nejdřív 180 a pak rovnou i dvě stovky koní. Už v našem dávném srovnávacím testu mu ujížděla i Fabia RS, nemluvě o oturbeném Cliu RS nebo Peugeotu 208 GTi. Přesto mělo tohle auto charakter, na který nedáme dopustit. To se s příchodem nové generace Swiftu Sport pravděpodobně trochu změní.
Nejsme tvrdohlaví zastánci atmosféry, je nám jasné, že foukané motory jsou budoucnosti snad každé značky. Jenže Suzuki pravděpodobně pošle pod kapotu Swiftu Sport přeplňovanou čtrnáctistovku z rychlé Vitary, která má jen o pár koní víc, než aktuální motor. Konkrétně tedy 140 šimlů. Automobilka se zaklíná tím, že auto bude lehké a hmotnost se podaří udržet hluboko pod jednou tunou. Inu, věříme, že bude se Swiftem Sport pořád zábava, ale ostatní už se posunuli o dost dál. Snad to Japonec dožene podvozkem a ostatními aspekty, ale zhýčkané publikum ho bez nějakého toho chiptuningu (v tomhle jsou turba ve výhodě) zřejmě bude považovat spíš za vlažný hatchback. Rádi se ale necháme vyvést z omylu, vzhledově se nám Swift Sport docela líbí.