Někteří výrobci dělají vše pro to, aby si automobil, který se dostane do salónů, zachoval svůj původní charakter. Zde je několik příkladů nejzajímavějších sériových vozidel, která se významně neliší od svých koncepčních originálů.

Lexus LF-LC / LC 500

Lexus představil úchvatný LF-LC Concept na veletrhu Detroit 2012. Ačkoli v průběhu premiéry bylo oznámeno, že model nebude mít pokračovatele, po nadšených reakcích veřejnosti výrobce naštěstí změnil své původní rozhodnutí. Sériový Lexus LC 500 debutoval v Detroitu na začátku roku 2016 a Evropané ho mohli obdivovat o dva měsíce později v Ženevě. Automobil byl k dispozici se dvěma typy pohonu - s pětilitrovým atmosférickým zážehovým osmiválcem s výkonem 467 koní nebo s hybridním pohonem o celkovém výkonu 359 koní z 3,5litrového šestiválce a elektromotoru.

Toyota C-HR

Předvýrobní verze C-HR spatřila světlo světa na veletrhu ve Frankfurtu v roce 2015. Na tiskové konferenci Toyota oznámila, že výrobní model se bude jen nepatrně lišit od toho koncepčního a svoje slovo držela. Vozidlo je odvážnou kombinací masivního SUV s mohutnými podběhy a sportovního kupé. Tak vznikl svého druhu jedinečný trup svižného crossoveru. Subtilní stylistické změny se většinou týkaly přední mřížky, která se v sériovém voze více podobá RAV4. Kompaktní crossover a o segment větší SUV takto vytvářejí souvislou řadu modelů. Nedošlo však ke změně velmi odvážného návrhu klik zadních dveří, velmi rafinovaně ukrytých ve sloupku C, takže auto vypadá jako třídveřové kupé, i když ve skutečnosti jde o pětidveřové vozidlo. C-HR pohání hybridní systém z nového modelu Prius s výkonem 122 koní nebo přeplňovaný motor 1,2 l s výkonem 116 koní.

Acura NSX

Acura NSX Concept debutoval rovněž v roce 2012 na automobilovém veletrhu v Detroitu, kde vzbudil značné emoce. Po výborných recenzí tato luxusní značka Hondy využila koncepční superautomobil ve filmu „The Avengers“ a ve hře Gran Turismo 6. NSX byl také hrdinou reklamy Acury na Super Bowl, největší sportovní svátek v USA. Sériová verze spatřila světlo světa na veletrhu v Detroitu v roce 2015 a vypadala téměř stejně jako slibně vypadající koncept. 

Jaguar C-X16 Concept / F-Type

Jaguar C-X16 Concept debutoval na veletrhu Frankfurt Motor Show 2011 jako hybridní sportovní automobil. Vůz zaujal veřejnost nádhernou klasickou linií sportovního kupé. Pod kapotou se nachází motor V6 3,0 l s výkonem 380 koní podporovaný elektromotorem o výkonu 94 koní. Na jeho základě Jaguar zkonstruoval dvoumístné kupé F-Type. Tento model je také k dispozici jako roadster. Nabídka motorů zahrnuje 5 jednotek s výkonem od třílitrového V6 340 koní po pětilitrový V8 s výkonem 575 koní. Hybrid se však v nabídce nenachází.

BMW i8

Koncepční verze tohoto automobilu byla představena v roce 2009 jako BMW Vision EfficientDynamics Concept. Německý výrobce jej ukázal na veletrhu ve Frankfurtu. Jméno výrobní verze bylo změněno na více praktické i8, ale automobil spíše připomíná první koncepci. V mezidobí výrobce prezentoval ještě předvýrobní verzi i8, kterému se sériové elektrické BMW až nápadně podobá. i8 je hybrid typu plug-in, to znamená napájený ze zásuvky. Zadní kola jsou poháněna tříválcovým zážehovým motorem 1,5 l turbo, zatímco přední náprava je poháněna elektromotorem. Auto dosahuje výkonu 362 koní.

Infiniti Q60

Japonská luxusní značka ukázala koncepční kupé Q60 na veletrhu v Detroitu, který se konal před dvěma roky. Ve výrobním modelu byl design ve srovnání s koncepčním vozidlem mírně upraven, ale i tak je podoba naprosto evidentní. Jedná se o třetí generaci kupé značky Infiniti, které nahradilo G35 Coupe z roku 2002 a G37 Coupe z roku 2008. Pod kapotou se objevil nový třílitrový V6 twin turbo s kódovým označením VR30 o výkonu 304 nebo 405 koní.

Plymouth Prowler

Studijní Plymouth Prowler byl velkým překvapením roku 1993. Odvážné propojení retro stylu s futuristickými stylovými řešeními vypadalo jako jeden z mnoha experimentů, které si nevybojují své pokračování. Chrysler ale zariskoval a o čtyři roky později představil auto, které se lišilo od konceptu pouze drobnými detaily. Jeho výroba byla ukončena v roce 2002.