Je to trochu laciná výmluva, ale když si trochu rozebereme situaci z doby PŘED Dieselgate, nelze se téhle strategii moc divit. Diesel je v USA výrazně dražší než benzín a pokud nebydlíte v okolí většího města, může být problém ho načerpat za rozumnou cenu, protože ho nemají na každé benzínce. Volkswagen před pár lety začal svoje čisté diesely tlačit dopředu a trh na to sice pomalu, ale jednoznačně reagoval. Všichni bohužel víme, jak to skončilo, a tak se teď situace vrací na zpátečku k původnímu stavu a dieselových stojanů zase ubývá. I proto se Audi rozhodlo, že se už podruhé nespálí.

Automobilka si ostatně dobře pamatuje, jakou škodu kdysi udělala jedna reportáž, ve které byl skvěle prodávaný model Audi 5000 obviněn z prudké samovolné akcelerace. Nakonec se ukázalo, že to byla velká blamáž, Audi jen umožnilo zařadit dopředný chod (D) na automatické převodovce, aniž by řidič měl nohu na brzdovém pedálu. Kvůli tomu se auto mohlo rozjet "samo" a panikařící řidiči v tu chvíli místo brzdy šlápli na plynový pedál a neštěstí bylo hotovo. Po odvysílání reportáže se propadly během několika let prodeje vozů Audi na pětinu (ze sedmdesáti tisíc na cca dvanáct tisíc) a trvalo to dobrou dekádu, než zase začaly šplhat nahoru. Audi tak chce průšvih jménem Dieselgate vymazat ze svého slovníku co nejrychleji a nejrazantnějším řešením je přestat diesely v USA prodávat. Místo toho se automobilka zaměří na chytré benzínové motory s technologií vypínání válců a chystanou elektrickou ofenzívu.