Hlavní obsah

Mégane RS bez maskování, bude vrcholem ostrých hatchbacků?

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Už jen chvilky nás dělí od představení nejostřejšího Méganu RS nové generace. Dokonce už vyměnil kompletní maskovaní jen za maskovací fólii. Bude s menší přeplňovanou osmnáctkou nejlepším hothatchem na trhu?

Článek

Renault představí svůj nejrychlejší Mégane RS na podzimním autosalónu ve Frankfurtu. Do té doby se určitě objeví první fotky s finálním designem, ale už teď se objevily další fotky, které na sobě nemají plastové doplňky deformující oficiální křivky, ale pouze černobílou fólii, na které je obrázek závodního okruhu. A tak už jsou finální tvary nového Méganu RS zakryty jen minimálně. 

Foto: Archiv Garáž.cz

Hned na první pohled je jasné, že přední nárazník dostane oproti běžné verzi další otvor pro přívod čerstvého vzduchu k chladičím. Na jeho stranách je pak mohutné vybrání, které v sobě ukrývá mlhová světla ve tvaru emblému sportovního oddělení Renault Sport. Blatníky mějí větší vyboulení a zadní část dostala difuzor a dvojicí koncovek výfuku umístěnou uprostřed nárazníku. 

Foto: Archiv Garáž.cz

Zatím je známo, že se pod kapotou dočkáme přeplňovaného motoru 1,8 l, který byl poprvé představen ve sportovním kupé Alpina A110. Měl by poskytovat výkon okolo 300 koní a dobrou zprávou je, že bude propojen s manuální šestistupňovou převodovkou, za příplatek potom se 7stupňovou dvouspojkovou. Otázkou zůstává jestli bude Mégane RS s menším objemem stíhat silnějším konkurentům jako je Honda Civic Type R nebo Volkswagen Golf R, kteří mají přeplňovaný dvoulitr. Každopádně novému Mégane RS věříme, protože inženýři z Renault Sportu vždycky dokázali postavit vynikající a bezkonkurenční hatchback. Tady jde stejně především o podvozek, takže schopnosti Mégane RS posoudíme až při reálné jízdě na okruhu nebo okreskách. 

Načítám